Gogo Programuppdatering ;)
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=307109
Så kan ni sluta gnälla på transparenta menylister. ;) :p
10.5.2 släppt
14 svar · 763 visningar · startad av Mr. N.
Vet någon om det fixar batteri buggen som man har haft sen man installerade Leopard (datorn bara slocknar efter ett par minuter, utan varning om jag drar ut ström kabeln)? Eller ska man helt enkelt bara formatera datorn och kör en ren install istället för en uppdatering?
Myspys.. Nu får man ju hoppas att mina skrivarbekymmer med min Canonskrivare är över :)
Äh, jag har ju inte leopard än. :l Måste införskaffa det.
Mr. N. skrev:
GSå kan ni sluta gnälla på transparenta menylister. ;) :p
Äntligen! :bire
För övrigt har min dator totalthängt sig (eller badbollat och vägra göra något annat än badbolla) och (tillfälligt) slutat känna igen min blåtandsmus under den timme jag haft 10.5.2.
Det där med badbollande är ingen rolig upplevelse..
Avvaktar nog upgrade nån dag!
Misstänker att det är något skumt med min Firefox-profil, för det har varit ruskigt instabilt det senaste. Men Firefox brukar inte ta med sig hela systemet när det sätter igång och badbollar.
Jobbigt att börja om på en ny profil, väntar nog med det tills Firefox 3 kommer i skarp version.
Har inte haft någon badboll än, däremot trodde jag att jag hade dödat pekplattan och tangentbordet nu efter lunchen. Kommer tillbaka till Macbooken som står med skärmsläckaren (vilken av någon anledning hade defaultat tillbaka till den där med färgranna maskar som slingrar sig, istället för att bygga kollage av mina iPhotobilder, nåväl) igång, jag duttar till pekplattan och får världens stöt, troligen för att jag just drog av mig en jacka. Sen får jag inte kontakt med datorn varken genom pekplatta eller tangentbord, fick starta om den med strömknappen. Kunde dra en lättnadens suck när muspekaren dyker upp på ljusblå bakgrund och jag kan röra den med pekplattan.
Vet inte om det ens var relaterat till patchen, men ändå. ;)
Enda gången jag har upplevt badbollandet är i samband med Firefox & Safari.
Badbollen får jag ofta. :e
Uppdaterade två 24" aluminium-iMacs, en macbook och en xServe med Leopard server idag. Allting fungerade smärtfritt och inga problem har uppstått än så länge. Förutom att jag nu kan ha vilket skrivbordsunderlägg jag vill och inte störa mig på menyraden. Vilket gör att jag har minst fyrtio alternativ. Får bli en slinga.
Photoshop ballade ut helt innan men nu verkar buggen med input-fälten i toppen vara lösta så jag är jävligt nöjd.
Transparansen från menyn försvann direkt och stack blev list, dock irriterande att man inte kan öppna mappen direkt, utan måste klicka "Open in Finder". Vad mer.. nä, det var nog inte mer än så, ingen intressant uppdatering för mig.
voigtann1 skrev:
Vet någon om det fixar batteri buggen som man har haft sen man installerade Leopard (datorn bara slocknar efter ett par minuter, utan varning om jag drar ut ström kabeln)? Eller ska man helt enkelt bara formatera datorn och kör en ren install istället för en uppdatering?
Många som bara kör en uppgradering får problem. Mitt råd är att arkivera och köra en ren installation istället för uppgraderingen. Det brukar bli betydligt stabilare så.
Kunde inte hålla mig så jag blåste på uppdateringen som gick smärtfritt på ca 5 min.
Ser ingen skillnad förutom att den verkar boota ännu snabbare vilket jag ser som en fördel.
Glöm inte att köra programvaruuppdateringen en gång till efter att ni har installerat 10.5.2. Det finns nämligen fler uppdateringar, bland annat för grafiken. :)