PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Tjena,
Idag har jag en Macbook med Tiger och kommer antagligen under dagen åka och inhandla en Mac Mini som kommer att stå som server och media spelare. Med den får man ju Leopard men det skulle jag hellre vilja ha på bärbara då det är den jag kommer att använda mest.
Så jag undrar om det går, och är tillåtet, att byta OS på de två datorerna, alltså Tiger på minin och Leopard på bärbara?
Jag har försökt söka både på Apple och Google utan lycka så jag tänkte höra om nån här vet hur det ligger till?
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Inte säker, men jag tror att Leoparden du får med den nya datorn inte kan installeras på en annan modell. Ska du ha en Leopard i MacBooken, så måste du köpa en "universell" version av OS:et.
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Aha, det var ju synd, får helt enkelt bli en till kopia av Leoparden när jag ändå är där alltså :)
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Poffe skrev:
Aha, det var ju synd, får helt enkelt bli en till kopia av Leoparden när jag ändå är där alltså :)
Notera att jag alltså absolut inte är 100% säker...
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Danne V skrev:
Notera att jag alltså absolut inte är 100% säker...
Noterat :bire
Nu har jag faktiskt varot och inhandlat datamaskinen och till min förvåning när jag startade upp den så var det Tiger på den :q
"Rev" då upp hela lådan och hittade en DVD men Leopard på vilken det står "MAC OS X V10.5 CPU DROP-IN KIT". Betyder det att den är spärrad till CPU:n eller nått?
Kanske ska testa att sticka in skivan i bärbara om se vad som händer :)
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Poffe skrev:
...datamaskinen...
Ahh... ett underbart ord från det glada 60-talet. (y)
Poffe skrev:
Kanske ska testa att sticka in skivan i bärbara om se vad som händer :)
Bra idé. Tala om hur det gick....
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Testade aldrig utan installerade det på minin iallafall. Dock verkade det vara en ren uppgraderingsskiva så det borde gått i macbooken också.
Blir till att uppgradera bärbara också inom en snar framtid för Leopard är riktigt shysst måste jag säga, speciellt stacks :)
Kan varna lite för Leopard... min ibook slocknar efter 15 minuter om den inte är inkopplad med strömm. Apple kollar på detta och förhoppningsvis så kommer det fixas med den nya patchen som kommer om en månad eller så.