webForumDet fria alternativet

Bör man avinstallera Tiger vid installation av Leopard?

6 svar · 531 visningar · startad av xtreme

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

När det gäller Windows är det oftast att rekomendera att man under installationen av uppgraderingen formaterar hårddisken. Hur är det från Tiger till Leopard, bara att lägga över eller hur fungerar det?

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

tar 1-1 och en halv timme att installera.. ska vara extremt enkelt att uppgradera då dom sa att Mac OS X skulle vara lätt uppgradera.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

http://macworld.idg.se/2.1038/1.128027

Själv körde jag bara en vanlig uppgradering och det gick helt utan problem. Men det är ju bra att ha en backup om nåt skulle gå snett. ;)

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Det jag menar är att Windows oftast brukar gå att uppgradera utan problem också genom att lägga "ovanpå" men det rekomenderas oftast inte eftersom rester kan ligga kvar från det gamla operativsystemet vilket inte ger optimal prestanda.

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

_ska_ inte vara några problem vad jag har hört.. men visst.. en "ren" installation brukar vara det bästa ;)

KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Själv kommer jag köra en ren ny installation av anledning att det kan krångla.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

xtreme skrev:

Det jag menar är att Windows oftast brukar gå att uppgradera utan problem också genom att lägga "ovanpå" men det rekomenderas oftast inte eftersom rester kan ligga kvar från det gamla operativsystemet vilket inte ger optimal prestanda.

Ptja, jag vet inte. Men jag var lat och orkade inte installera från scratch. Upplever prestandan som bättre nu efter uppgraderingen än innan, men det kanske skulle gå ännu snabbare om jag hade börjat med en nyformaterad disk. :)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)