webForumDet fria alternativet

Leopard ute.

33 svar · 2 252 visningar · startad av Danne V · sida 2 av 2

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

muskot skrev:

Nix.

Om man markerar en fil i Finder och går in under Edit finns dock alternativet Cut (med angivet kortkommando cmd+x) med, men är utgråat. Är det så i även i Tiger?

Om inte kanske det är på g. :)

Ja. Frågan är om det inte alltid har varit så. Har för mig vi diskuterat det innan. Jag är fortfarande förundrad över varför de inte gör någonting åt det här. Det är ju en självklar funktion liksom.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Så har det väl alltid varit? (Tiger + Leopard)

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

silfver skrev:

Ja. Frågan är om det inte alltid har varit så. Har för mig vi diskuterat det innan. Jag är fortfarande förundrad över varför de inte gör någonting åt det här. Det är ju en självklar funktion liksom.

Kanske det, har inte tänkt på det innan. Konstigt att alternativet har funnits där så länge utan att fylla någon funktion.

Har läst diskussioner om just denna funktion tidigare och det finns mängder med mac-talibaner som tycker att det är jättebra som det är nu (och att klippa ut filer är en jättedålig idé).

muskot skrev:

Har läst diskussioner om just denna funktion tidigare och det finns mängder med mac-talibaner som tycker att det är jättebra som det är nu (och att klippa ut filer är en jättedålig idé).

Såna som tycker puck-musen var en helt perfekt mus också.

KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Okkido skrev:

Såna som tycker puck-musen var en helt perfekt mus också.

Kan vara så. :e

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Vad tycker ni bäst om i Leopard som inte finns i Tiger?

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Förbättrad hantering av mappar utdelade över nätverket, Stacks och Quicklook är de funktioner jag gillar bäst, som är nya med Leopard. Sen finns det ju ett och annat program som är "Leopard only", men det är ju ingen direkt finess.

Jag tycker det är svårt att säga exakt vad det är som är bättre med Leopard. Men så fort jag tittar på en kollegas dator som forfarande kör Tiger så känner jag av skillnaden, men kan ändå inte sätta fingret på den.
Det är väl en diamant som är snäppet mer slipat.

Framför allt så är det väl Quicklook och nätverkshanteringen jag uppskattar. Men lite som Okkido skriver är det faktiskt, att det kan vara svårt att exakt sätta fingret på vad det är som är så mycket bättre.

SimOnlineMedlem sedan juli 20031 132 inlägg

Okkido skrev:

Jag tycker det är svårt att säga exakt vad det är som är bättre med Leopard. Men så fort jag tittar på en kollegas dator som forfarande kör Tiger så känner jag av skillnaden, men kan ändå inte sätta fingret på den.
Det är väl en diamant som är snäppet mer slipat.

Kim skrev:

Framför allt så är det väl Quicklook och nätverkshanteringen jag uppskattar. Men lite som Okkido skriver är det faktiskt, att det kan vara svårt att exakt sätta fingret på vad det är som är så mycket bättre.

Håller med, helt klart, det bara känns nyare och bättre :P

Vilka söta, matchande avatarer ni har förresten (y)

SimOnline skrev:

Vilka söta, matchande avatarer ni har förresten (y)

Japp, eller hur? Bill & Bull, Humle & Dumle, Piff & Puff, Knoll & Tott, Tratten & Finkel, Okkido & Kim. ;)

BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg

...& jag är en katt bland hermelinerna!

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

« Retro

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Kan säga att jag har formaterat om datorn och om jag ska vara ärlig så fungera den sämre nu än vad den gjorde innan jag gjorde formateringen :(

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)