webForumDet fria alternativet

Dashboard och widgets

2 svar · 373 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

När jag trycker F12 för att få fram min dashboard med alla widgets så tar det flera sekunder innan jag kan använda några av dem. T.ex. kalkylatorn - varför ska den behöva laddas? Visserligen så är det bara första gången jag drar fram dashboarden efter reboot, men det är ändå jäkligt irriterande. Men problemet uppstår även ifall datorn stått i flera timmar och jag vill gå till dashboarden igen.

Är det så här för er också?

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

silfver skrev:

När jag trycker F12 för att få fram min dashboard med alla widgets så tar det flera sekunder innan jag kan använda några av dem. T.ex. kalkylatorn - varför ska den behöva laddas? Visserligen så är det bara första gången jag drar fram dashboarden efter reboot, men det är ändå jäkligt irriterande. Men problemet uppstår även ifall datorn stått i flera timmar och jag vill gå till dashboarden igen.

Är det så här för er också?

Ja, fast enbart första gången jag använder Dashboard efter omstart. Sen fungerar det även om datorn stått och idlat eller legat i viloläge. Använder dock inte kalkylatorwidgeten.

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

muskot skrev:

Ja, fast enbart första gången jag använder Dashboard efter omstart. Sen fungerar det även om datorn stått och idlat eller legat i viloläge. Använder dock inte kalkylatorwidgeten.

Det är inte bara kalkylatorn som tar tid på sig, det är alla widgets. Men jag syftade mest på att en kalkylator inte borde ha någon laddningstid.

Jag förstår bara inte varför det segar första gången.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)