webForumDet fria alternativet

iAlertU

16 svar · 902 visningar · startad av Poffe

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Hittade precis ett riktigt ballt program som heter iAlertU .

Många tror nog att detta är ett program som ger en meddelanden när det händer något men ajaj så fel ni har ;)

Det ger er MacBook ett stöldlarm!

Kolla in den här filmen så ser ni vad jag menar: http://www.youtube.com/watch?v=KkAtRfA1UXc

Och ja, det funkar på riktigt :birp Riktigt ballt!

EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg

Ifall jag hade haft en MacBook skulle jag lätt ha skaffat ett sådan larm...

Hur fungerar larmet? Hur kan programmet känna av att man rör datan?

Det sitter en sensor i datorn som känner av rörelser för att skydda hårddisken och det är den senorn programmet läser av.

Man kan ställa in det på att larma när man rör på datorn, stänger skärmen, tar ur stömsladden, trycker på en tangent eller rör musen/trackpaden.

Och så kan man parkoppla sin fjärr så att dator bara lyssnar på den så ingen annan kan komma med sin fjärrkontroll och stäga av.

Glömde nästan, den tar även ett foto med den inbyggda kameran så man kan se vem som snor datorn (om vinkeln är rätt förstårs) och det fotot man man få skickad till sin epost som man har konfigurerat Mail :)

Vad kostar den? Hittar inget pris? eller har den inte kommit ut än? Det står BETA så jag blev lite fundersam?

Kostar gratis. Till höger har du ett par rutor, Donate överst och Download under.

Poffe skrev:

Kostar gratis. Till höger har du ett par rutor, Donate överst och Download under.

OKEY, Tänkte på filmen som du länkade till, Då han hade någon vit sak i handen som han startade larmet med, Var det något han tillverkat själv?

Nej, det är en Apple Remote som följer med alla MacBookar (och vissa andra datorer).

Poffe skrev:

Nej, det är en Apple Remote som följer med alla MacBookar (och vissa andra datorer).

Okey, Då förstår jag...

Då måste man ju nästan skaffa en MacBook ;)

Japp, det tycker jag och inte bara för det här programmet. Tänk så här (om du inte redan har mac förstårs) om det finns sånna här program, tänk då vad det finns för andra roliga, nyttiga och underbara program ;)

Once you go Mac you never bo back :bire

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Klockrent!

Jag skulle nästan kunna tänka mig att köpa en MacBook bara för iAlertUs skull!

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

hehe har en mac... men tror inte jag kommer installera det... kör hellre "Jedi Sword" saken... svingar datorn så låter den som en ljussaber... livsfarligt men kul :)

KrpSvedbergMedlem sedan okt. 200558 inlägg

voigtann1 skrev:

hehe har en mac... men tror inte jag kommer installera det... kör hellre "Jedi Sword" saken... svingar datorn så låter den som en ljussaber... livsfarligt men kul :)

Du borde skaffa det, voigtann1! ;) Ganska roligt att jävlar med polare med :P

Däremot fungerar inte e-post funktionen för mig. Jag får mailet, men bilden kommer i binärkod :P Har iof en ganska gammal version, så kanske fungerar bättre nu?

Har inte testat mailfunktionen eftersom jag kör med gmail och inte har ställt in Mail.

soopaflyMedlem sedan sep. 2006284 inlägg
xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Fast detta funkar väl (tyvärr) bara på pro?

xtreme skrev:

Fast detta funkar väl (tyvärr) bara på pro?

Nepp :)

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)