Tjihopp!
Har nyligen gått och blivit en trendig & tuff Macägare, väldigt nöjd hittils. :)
En liten fråga bara - har en 20" TFT (också wide) som jag kopplat i via DVI-adaptern. Skärmen dök upp direkt med rätt upplösning som en extra skärm. Toppen! Vill dock främst använda den som primär skärm, tryckte på Skärmdubblering, men då minskades upplösningen ner till den som Macbookens skärm har, dvs 1280x800. Går det att stänga ner Macbookskärmen på något vis så man kan köra full upplösning på 1680x1050?
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Vet inte om det är rät sätt men ett enkelt sätt i alla fall om man har extern mus och t-bord:
Stäng locket på Macbooken så den går i vila och starta den sedan med musen eller t-bordet så vaknar den igen med bara den externa skärmen igång. Sedan kan du öppna locket på macbooken igen för att få bättre ventilation.
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg Du kan använda den andra skärmen som primär skärm när den är inkopplad istället, det tycker jag är en smidigare lösning. Under "uppställning" kan du bestämma vilken skärm som ska vara placerad var, och du kan dra den lilla vita raden (menyn) från den ena skärmen till den andra för att avgöra vilken som ska vara primär.
Gislaved skrev:
Du kan använda den andra skärmen som primär skärm när den är inkopplad istället, det tycker jag är en smidigare lösning. Under "uppställning" kan du bestämma vilken skärm som ska vara placerad var, och du kan dra den lilla vita raden (menyn) från den ena skärmen till den andra för att avgöra vilken som ska vara primär.
Aha, såg den vita raden men tänkte inte på att man kunde flytta den. Ska testa det. Tack! :)