annaicaMedlem sedan maj 200754 inlägg
Jag vet att kan man koda ska man väl hellre använda ett vettigt program. Men jag gillar bekvämligheten i iWeb och det är liksom... ja, kul att upptäcka något nytt.
Men jag tycker det är så jävla trist att de bara har sina egna teman som man kan välja på!
Jag är väldigt säker på att jag har kunskapen för att kunna göra om ett redan existerande tema till ett eget... men, hur gör jag? Hur går man in och ändra i koden för de teman som finns?
LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg
Gå in och kolla under styles.
Lyckas inte hitta något som heter styles i detta program... hum, kan du kanske guia mig till vart det finns?
Har inte en Mac men när det gäller mallar brukar underlaget ligga i Styles som ett samlande begrepp. En egen mapp om du har flikar.
Något sånt finns inte i iWeb. Använder du mac själv? Inte för att vara otrevlig men du kanske inte ska svara på frågor där du inte själv har någon kunskap?
Bra point! annaica. Jag har ingen Mac numera och jag såg det inte som ett svar på en Macfråga utan en om mallar. Jag kan inte föda barn heller men har uppfostrat en del.
Det var en fråga om programmet... som vad jag vet enbart går att köra på en mac. Så har man inte en mac är det svårt att veta hur det programmet fungerar. Det var därför jag valde att lägga min fråga under Mac OS just för att det handlar om Mac.
Ledsen igen. Denna gång för att jag inte läste rubriken ordentligt.
Men jag skall bättra mig och bara svara på sådant som jag med säkerhet vet, typ finns GUD och annat enkelt.
Många gånger kan ett svar ändå ge en hint om vad man skall leta, men jag skall försöka avhålla mig från dina frågor, om du tar det på detta sättet. Ower and Out.
Ditt svar hade varit bra om det var ett PC program min fråga gällde. Men PC och Mac fungerar ganska olika.
AxelMedlem sedan aug. 20001 194 inlägg
Hej hej. Jag har inte heller riktigt använt mig av iWeb, jag vill inte betala för .mac, så jag antog att det var onödigt att ge sig på. Det jag har hört iallafall är att det är lite onödigt svårt att göra egna mallar i iWeb, nåt som Apple antagligen måste titta på inför nyare versioner. Fram till dess finns det en några webbguider att följa. Ta till exempel en titt på http://www.peachpit.com/articles/article.asp?p=519242&seqNum=1 .
För övrigt har du rätt i att du borde använda ett annat program om du vill göra hemsidor "på riktigt", men iWeb funkar ju ypperligt om man använder det som det är tänkt. Det är inte så mångsidigt och avancerat dock, men det får man kanske ta. :) Lycka till!
Jag pluggar ju webbprogrammering. Men ibland är det skönt att vara lat ;)
Tack för tipset! :D