Jag minskade idag en av mina Windows-partitioner för att gör plats åt openSuSE. Installationen fungerade bra men jag valde att inte installera någon start-hanterare (typ Grub eller Lilo) utan ville behålla min boot.ini i Windows.
Jag följde sedan denna guide http://www.wellho.net/solutions/general-linux-and-xp-loading-a-dual-boot-system.html men får inte till det.
När jag försöker starta Linux kommer jag till en till meny (samma som Grub) med 4 olika alternativ där två är windows (den ena är HP recovery som används för att ominstallera HP-datorer och den andra är XP Home). Den tredje är diskett och den fjärde är kernel-1... och borde vara länkad till min Linux-partition men när jag väljer den får jag ett felmeddelande som säger att jag måste starta linux-kärnan först.
Jag testade att skriva Grub till mbr så att den menyn kommer först men det blir bara samma om jag låter Grub välja inställningarna själv.
Min partition finns på hda6 och i Grub står det (hd0,5) när jag är i boot-menyn (alltså den som laddas innan OSet).
Några bra idéer som jag kan testa?
Jag lyckas ladda openSuSE om jag startar installationsskivan och i början väljer "andra alternativ" och sen starta från hårddisken. Då står det laddar från hda6 och sen startar det kockrent...
edit // Det är version 10.2 som jag trixar med