webForumDet fria alternativet

Storlek på undertexter i DVD-Spelare

Program & appar

5 svar · 582 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Kan man på något sätt ändra storleken på undertexterna som visas i programmet DVD-Spelare? :)

Någon? :)

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Nej, jag tror inte det. Har själv letat efter andra funktioner som en vanlig DVD har men aldrig hittat nåt. Det enda sätter tror jag i så fall skulle vara om du kan fibbla med ffmpegX under "filter" och försöka hitta subtitlefilen i VIDEO_TS....det är det enda jag kan komma på....

Danne V skrev:

Nej, jag tror inte det. Har själv letat efter andra funktioner som en vanlig DVD har men aldrig hittat nåt. Det enda sätter tror jag i så fall skulle vara om du kan fibbla med ffmpegX under "filter" och försöka hitta subtitlefilen i VIDEO_TS....det är det enda jag kan komma på....

Låter lite för avancerat. :l Tusan också... Jag kunde knappt läsa texten på en film i går, så irriterande.

Det finns inga andra program man kan använda i stället? I VLC går det inte ändra storlek heller, vad jag kan se.

Jag avvaktar och ser ifall det kommer fler tips.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

http://www.videolan.org/doc/play-howto/en/ch03.html

Sök på "You can then set the font and its size"

Edit -> Dock så står et såhär på sidan:

DVD and SVCD subtitles are merely images, so you won't be able to change anything for them

colione skrev:

http://www.videolan.org/doc/play-howto/en/ch03.html

Sök på "You can then set the font and its size"

Edit -> Dock så står et såhär på sidan:

DVD and SVCD subtitles are merely images, so you won't be able to change anything for them

Jo, srt-filer kan jag ju ändra. Men de är ju textfiler. Inget att göra åt dvd-menyerna då eftersom de är bilder, som du säger. :l

334 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
196 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
199 ms — ändringar (db)