webForumDet fria alternativet

STM Loft eller Alley till min macbook 13.3" (väska)?

macOS

2 svar · 585 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Har kollat runt bland väskor ett tag och hittade först STM Alley (grön) men när jag letade efter bästa pris så hittade jag även STM Loft (orange). Nu står jag i valet vilken jag ska välja och har beslutsångest. Någon som har erfarenhet av följande väskor? Vilken tycker ni verkar mest praktiskt (dom har ju lite olika placeringar på fack samt olika mått och form) och snyggast till min macbook 13.3".

Många väskor jag har hittat är antingen helt slimmade så att inte AC-adaptern får plats eller så är dom förstora och varför vilja släpa runt på en stor väska när man köpt en liten dator. Vill heller inte ha en väska som ser ut som en klassisk datorväska.

Här finns båda väskorna:
http://www.radtech.us/Products/ShoulderBags.aspx

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag har en grå STM Alley till min MacBook, den passar perfekt när man bara har datorn och lite extra prylar. Finns ganska många fack i väskan. Men jag ska nog köpa en till väska för de tillfällen när jag vill få med mig mer än bara datorn och lite papper. :)

Beställde från Radtech, vilket fungerade snabbt och smidigt. Prislappen slutade på ca 320 kr inkl. frakt och tull. Macoteket ville ha 700 kr + frakt. Galet.

Medlem sedan okt. 2003108 inlägg

Har också en Alley. Snygg och kompakt, men rymmer inte mycket mer än datorn, nätadapter och ett kollegieblock, typ. Köpte också från Radtech, har för mig det gick på 380-400 kr inkl allt. Finns en rabattkod nånstans på 99mac.se-forumet, tror den ger 20-25% rabatt. Kolla om du hittar den om du ska köpa hos Radtech!

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)