Har en gammal Imac med 128 mb minne. Köpte en skrivare som kräver Mac OS X 10.2.4 eller senare. Vilken version uppgraderar jag till och var får jag tag på uppgraderingen?
(Nej, jag kan ungefär ingenting om Mac)
7 svar · 708 visningar · startad av Jymdis
Har en gammal Imac med 128 mb minne. Köpte en skrivare som kräver Mac OS X 10.2.4 eller senare. Vilken version uppgraderar jag till och var får jag tag på uppgraderingen?
(Nej, jag kan ungefär ingenting om Mac)
Klicka på äpplet uppe i vänsterhörnet. Välj programuppdatering.
Då letas det efter uppdatering av ditt system på nätet. Vilken version av OS X kör du idag?
Njaee, den hittar bara någon säkerhets uppdatering. Det körs 10.0.x nånting på den datorn...
10.2 är nog jaguar. Jag minns inte om det behövs betalas för att komma upp i den versionen. Fast det lär väl gå på lika mycket som datorn kostade i så fall. Om du ändå ska uppgradera vill du nog köra upp den hela vägen till 10.4 (Tiger).
Njae Tiger kräver väl minst 256 mb minne och säkerligen snabbare processor än vad den har i sig..
Man kanske kan köpa en Jaguar av nån som har en gammal version liggandes? :)
Panther (10.3) borde väl funka. Eller är det de har jättegamla iMacen, färglad osv?
Oj. Då kan du ju springa och köpa det senaste operativet (Tiger). Är inga problem att få det att funka på den!