Hej.
Jag har efter att ha använt Mailsmith ett antal år nu gått tillbaka till Apples inbyggda mail.app , eftersom Mailsmith började kännas trögt och bökigt att arkivera mail med mera. Samt att det känns lite onödigt att använda ett mailprogram som inte kan läsa html-mail etcetera. Det kändes lite svårmotiverat att köpa uppgraderingar hela tidfen til ett så begränsat emailprogram, och dessutom utan imap. Men det är inte en diskussion jag vill ge mig in i nu, utan konstaterar bara at jag bytt tillbaka trots att jag var nöjd med Mailsmith.
Men jag har två problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig att lösa:
1. När jag vidarebefordrar mail från Applemail till mailen på jobbet så försvinner de klickbara länkarna. Det kommer fram som ett enda mail i plain text. Hittar inget i inställningar om hur man vill formattera vidarebefordrad mail. Går det inte?
2. Finns det ingen möjlighet att "märka" mailen i olika etiketter eller så? Typ "viktigt", "Jobbet", och så och med olika färger? Som i Mailsmith?
Använder än så länge 10.3.9 eftersom jag har en eMac som jag ska byta ut mot en ny Mac snart, och då ingår ju 10.4.x i det.