VNC
Frågan#1
Hello!
Mina kollegor skickar idag ett nyhetsbrev från en PC med IIS som står i vår källare (och måste tyvärr stå där), och det är lite meckigt eftersom man måste röra sig från kontorsstolen etc ;)
Det är ett lite speciellt system vi har nämligen, låt mig förklara:
1. Gå in på en webbsida vi byggt och skriv nyhetsbrevet, lägg till bilder och länkar med ett webbgränsnitt som pratar med en Access-DB
2. Gå ner i källaren och tanka hem databasen och lägg den i wwwroot-mappen
3. Gå in på en webbsida som ligger 'localhost' och skicka med hjälp av ett webbgränssnitt
Varför vi gör detta är för att det är gratis och för att de som använder sig av nyhetsbrevet (alltså inte jag) har Mac:ar och vi webbtekniker saknar kompetens på "webbserver för Mac"-området.
För att slippa resa sig och gå ner i källaren har jag funderat och kommit fram till att vi har följande alternativ:
1. Lära oss att fixa med en Mac-server som kan skicka mailen via våra ASP-script (tråkigt alternativ)
2. Koppla upp oss mot källar-PC:n via något typ av fjärrskrivbord för Mac som klarar att koppla upp sig mot PC
Min fråga är följande, finns ett sådant fjärrskrivbord för Mac? Har någon en bättre (gratis) lösning?