webForumDet fria alternativet

Installera linux

9 svar · 700 visningar · startad av nzo

nzoMedlem sedan feb. 200619 inlägg

Tja,

Skulle installera linux igen för någon vecka sen och fick problem när jag satte i 3:e disken. Jag stände av och när jag startar igen får jag fram:

"Minimal BASH-like line editing is supported. For the first word, TAB lists possible command completions. Anywhere else TAB lists the possible completions of a device/filename."

Vad göra? Den startar inte från CD.

Tacksam för hjälp

sl0kMedlem sedan maj 2005562 inlägg

Blir lättare om du även skriver vilken dist. det är.
Och även vilka problem du fick.

Tja,

Jag kör Fedora

Linux påstod att den inte hittade CD läsaren när jag skulle sätta i CD 3.

Aldrig använt fedora. Vet inte exakt vad som kan va fel. Testa installera om igen, får du samma problem så testa fråga på ett fedora forum.
Kontrollera oxå så att det inte är ngt fel på skivorna.

Det är inget fel på dem och jag kan inte installera om eftersom jag får detta felmeddelande =(

ställ in i bios att den ska försöka boota från cdn först ... om du sätter i cd1 borde den starta om installationen

det är gjort =/... Jag förstår inte varför den inte bootar från cd. Jag funderar på om den får kontakt med cd:n eftersom det va det som linux klagade på. Men bios verkar ju checka den...

Hur formaterar jag lättast disken utan operativsystem? Med tanke på att windows inte kommer att hitta disken om det är linux installerat på den.

men har den kontakt med cdn ? vad händer om du startar datorn utan cd i ? Hittar den cdn om du ex försöker med windows installationscd ?

aaa, det var fel på min cd läsare.. Bios hittade den men den verkade inte kunna läsa CD skivorna, tack för hjälpen!

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)