SydMedlem sedan feb. 2004489 inlägg Hejsan
Jag har nu börjat en kurs i VB programmering, vår lärare påpekade att det finns gratis programvara till windows och att det blir en del att jobba hemma. Intet ont anande och glad i hågen gick jag fram och frågade läraren om de har tagit med i beräkning oss tre på kursen som har mac?
Några minuter av det mest konfunderade uttryck jag någonsin sett följde innan han svarade nej. Han hade heller ingen aning om det överhuvudtaget gick, eller om det fanns programvara för det.
Så jag hoppas på att någon här vet:
- Är det möjligt?
- Vad för program finns det?
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Visual Basic till något annat än Windows? Knappast ;)
Däremot finns det olika dialekter av Basic som kan användas under OSX, se t.ex. http://members.aol.com/AlStaff/BASICList.html för länkar (UTFG!). Kan inte säga hur mycket det hjälper dig, det beror på vad din lärare tycker att ni ska grotta ner er i.
SydMedlem sedan feb. 2004489 inlägg Jag var rädd för det.
Jag får ta en diskussion med läraren om hur det är tänkt att vi stackare med mac ska klara oss.
Tack för snabbt svar! :)
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg Skulle det kunna fungera genom Virtual PC?
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Ja, det fungerar, men man får ha bra malla i sin Mac för att får trivsam hastighet på det.
Bästa VB-alternativet till Mac heter RealBasic .
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg hmm finns inte Word till mac? om så och man har det så borde man ju kunna köra VBA för att lära sig grunderna.
HansenMedlem sedan aug. 2000374 inlägg Mono har en Visual Basic kompilator för .Net plattformen som går alldeles utmärkt att kompilera på darwin plattformen :)