Går det inte att surfa på Lunarstorm med OS X 10.3.9, eller kan det bero på nåt annat?
Har provat med FF, IE, Opera & Safari. Får bara upp en dum ruta, se bif fil.
21 svar · 900 visningar · startad av fridan
Går det inte att surfa på Lunarstorm med OS X 10.3.9, eller kan det bero på nåt annat?
Har provat med FF, IE, Opera & Safari. Får bara upp en dum ruta, se bif fil.
Jag tror stickordet är: "tillfällig störning".
Jag tror inte att det är "tillfälligt"... Har aldrig fått upp någon meny.
Dessutom funkar det ju om jag loggar in från sambons PC.
frankof skrev:
Jag tror stickordet är: "tillfällig störning".
Det tror jag också. Mer regel än undantag på den sidan, oavsett det är lunchrusning eller sent på kvällen.
Dryden skrev:
Det tror jag också. Mer regel än undantag på den sidan, oavsett det är lunchrusning eller sent på kvällen.
Som sagt, tror inte det är tillfälligt... Det går ju alltid med PC:n! ;)
Det är ett tecken från steve. Don't go there!
Jag har 10.3.9 och min flickvän brukar ibland försöka logga in på Lunarstorm. Med Safari är det omöjligt, fast med senaste Firefox så har det fungerat i fyra utav fem fall.
Är det menyn du inte kan se? Den är väl gjord i flash, kanske är det där i problemet ligger? Du kanske saknar senaste flashversionen eller liknande...?
silfver skrev:
Är det menyn du inte kan se? Den är väl gjord i flash, kanske är det där i problemet ligger? Du kanske saknar senaste flashversionen eller liknande...?
Tror jag har senaste versionen... var ser man sånt? ;)
fridan skrev:
Tror jag har senaste versionen... var ser man sånt? ;)
I Fx kan man skriva "about:plugins" i adressfältet och sedan leta upp infon om Flash.
Jag testade precis med Safari, och det fungerar inte. Inloggning via Firefox fungerade på två av fyra försök.
Om du sedan vill uppgradera flash, surfa till: http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
Den senaste versionen skall tydligen vara väsentligt mer trevlig för mac än de tidigare.
Redigerat citat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med bassebhu alternativt forumledare@webforum.nu.
bassebhu
Moderator, webForum
Syd skrev:
Om du sedan vill uppgradera flash, surfa till: http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
Den senaste versionen skall tydligen vara väsentligt mer trevlig för mac än de tidigare.What the hell? Hur tillför det där något till diskussionen?
Tackar, har installerat v 8.0.22.0 nu. :) Dock fungerar Lunarstorm inget bättre, trots det. :l
kolla även dina inställningar för att acceptera kakor o.l, så du inte ligger å blockerar något sidan är beroende av.
frankof skrev:
kolla även dina inställningar för att acceptera kakor o.l, så du inte ligger å blockerar något sidan är beroende av.
Jodå, accepterar kakor...
Det ar lunarstorm som klantat till det. fridan du far nog vanta gott tills de fixat det.
Okkido skrev:
Det ar lunarstorm som klantat till det. fridan du far nog vanta gott tills de fixat det.
Näää, jag som skulle dit och ragga nytt... :p