webForumDet fria alternativet

Går det att blockera avsändare i Mail?

macOS

4 svar · 1 490 visningar · startad av fridan

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg
Frågan#1

Får rätt mycket skräppost, spec av en viss avsändare. Kan man inte blocka dem från att skicka?

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

Använder du skräppostfiltret i mail?
Genom att du markerar epost från en viss användare som skräp kommer mail att automatiskt (efter en viss inlärningstid) att automatiskt sätt skräp-etikett på epost från den användaren. Du kan i inställningarna också aktivera skräpmappen, så att du slipper se skräpet i inkorgen.

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Gör en regel i Mail som flyttar dennes mejl direkt till papperskorgen eller raderar det.

Mail -> Inställningar -> Regler -> Lägg till regel

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

I b-ones webbmejl kan man klicka "blockera e-postadress" eller något sådant. Det var en liknande funktion jag eftersökte i Mail, men det finns alltså inte? Vill inte ens ta emot mejlet utan "stoppa det i dörren" s a s. :)

EDIT: Såg att man kan göra en regel som raderar med en gång. Känner dock att det blir för omständigt att fixa till varje skräpadress. :l

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Om du använder mails skräpmailsfilter (som för övrigt funkar bra, jag får runt 30 spam i veckan varav kanske två når min inbox) kan du ställa in den att radera mailen vid dörren. klicka i Inställningar>Skräppost>Utför anpassade åtgärder och välj sedan "Ta bort brev" i dropdownen längst ner under Avancerat.

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
139 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
145 ms — ändringar (db)