Svårt att säga då jag själv inte har denna laptop. Jag kollade i alla fall vilka inställningar jag har. För mig fungerar det bra i alla GUI-miljöer. Det visade sig att tangentbordslayouter är avaktiverade i KDE för mig. Det kanske är så att KDE går direkt på det som står i xorg.conf. I xorg.conf står det hur som helst att jag har ett "pc105" med layouten "se". Jag gissar att KDE använder just den layouten, då skrivbordslayouter är avaktiverade.
En polare behövde linux i sin laptop av märke Packard-Bell Igo 5(nånting) till sitt exjobb. Vi la in Slackware 10 (vilket var det enda som maskinen svalde). Allt frid och fröjd tills vi konfade KDE till svenskt tangentbord. Resultatet blev att bara 'ö' och 0-9 fungerar att skriva. Såvitt vi fått fram är det pc-101/102 som tangentlayout och det fungerar i andra fönsterhanterare (Gnome och Fluxbox) när vi angav det i xorg.conf... men KDE verkar ha en egen konfiguration vad det gäller tangentbordet. Vi har provat allt som verkar likt pc-101/102 i listan man får under Control-Panel/look & feel/Region.. bla bla bla/keyboard layout, men resultatet är lika nedslående varje gång... (Naturligtvis har vi angett se som språk).
Någon som har en idé? Han vill gärna ha igång KDE ;)