webForumDet fria alternativet

Slackware 10.1 problem.

4 svar · 272 visningar · startad av CiN

CiNMedlem sedan sep. 20046 inlägg

Hej jag har lite problem med mitt nyligen installerade slackware.

För det första så byter fluxbox keymap. VAr kan jag ställa in default keymap?

Sen så syns inte texten i menyerna inuti program. Jag tror detta beror på att jag inte ställt in grafikkortet, hur gör jag det?

Sen så undrar jag hur man får reda på var min mp3spelare läggs när jag pluggar in den? Jag vet att jag ska mounta den men jag vet inte hur jag hittar var jag ska mounta den ifrån.

Mvh // CiN

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Problem nummer 1 löser du genom att confa X. Kolla: http://www.slackware.com/config/x.php

Problem nummer 2 har jag dock ingen aning om då jag inte ens äger en mp3 spelare ;)

CiNMedlem sedan sep. 20046 inlägg

Problemet med mp3 spelaren har jag löst. Det var bara att : mount /dev/sda1 /mnt/mål

Ska kolla på din länk.

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Det kanske inte står där, men du ska ange "se" på XKeyboardLayout i filen Xconfig (tror jag att den heter numera). Finns nog redan med i filen som kommentar, men då med nåt annat än "se".

SteamMedlem sedan juli 2003169 inlägg

Ta reda på hur många tecken ditt tangentbord består av. Om du har media tangentbord med play/pause, mute och dyl. så är ditt tangentbord troligten på 105 knappar alltså pc105 lägger du till i /etc/X11/xorg.conf och glöm inte att kommentera bort det andra vad du har nu ex. pc102. Men först kan du göra det som PeW sa till dig och jag har för mig att du även där kan välja direkt att ställa in hur många tangent du har på tangentbordet.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)