Jaha, då börjar det bli dags att göra en beställning på nya OS X Tiger! Ska bli riktigt spännande ska jag säga att testa Spotlight och Dashboard. Hoppas även att det kommer göra min iBook något snabbare.
Wee! :bire
8 svar · 416 visningar · startad av KoTTeN
Jaha, då börjar det bli dags att göra en beställning på nya OS X Tiger! Ska bli riktigt spännande ska jag säga att testa Spotlight och Dashboard. Hoppas även att det kommer göra min iBook något snabbare.
Wee! :bire
Dashboarden har ju 'funnits' sen tidagre. Gadgetes. Och man tröttnade på dem efter en kvart. Den funktionen kommer jag nog inte använda. Annars är jag sugen på att beställa Tiger, frågan är om det är värt 700,-
700 kr? En annan får betala nästan 1200 kr.
Jag hoppas de har snabbat upp Finder rejält, det är något som jag verkligen vill se en förbättring med. Sedan bättre stabilitet när det gäller olika nätverkskontakter. Är lite less på att försöka komma ihåg alla ip-nummer i huset, bara för att datorn inte hittar igen dem.
Provade Widgets som "stand-alone" för länge sedan. Utrymmestjuv som sjutton och dessutom den version jag provade var så processorhungrig att min fläkt gick igång på direkten. Men kan man använda Dashboard på samma sätt som med Exposé så kan det vara rätt praktiskt om man snabbt vill kolla av något.
CyberPet; du får börja plugga så du kan få studentrabatt genom apple store :)
/r 597kr och gratis frakt var det visst.
Weee!, lekstuga :e
Och jag som gick runt å trodde mac bara var arbete(och tyckte XP var mycket "tivoli")
Och nä, det är inte menat som en "flamebait", tyckte bara det såg löjligt ut.
Okkido skrev:
Dashboarden har ju 'funnits' sen tidagre. Gadgetes. Och man tröttnade på dem efter en kvart. Den funktionen kommer jag nog inte använda. Annars är jag sugen på att beställa Tiger, frågan är om det är värt 700,-
Grejen är att Apple har en viss förmåga att lyckas med det som andra har floppat med, så visst tror jag på Dashboard alltid.
[OT] *iaf lite....*
frankof skrev:
Weee!, lekstuga :e
Och jag som gick runt å trodde mac bara var arbete(och tyckte XP var mycket "tivoli")
Och nä, det är inte menat som en "flamebait", tyckte bara det såg löjligt ut.
Om du nu tycker det var hämskt..... har du sätt SUNs "ny"/gamla project http://www.sun.com/software/looking_glass/index.xml
Det skulle jag villja ha på min sun fire 1500 :) cde sux ;)
Tycker det verkar riktigt schysst! Har dock ingen mac än, men en powebook blir det nog framöver...