preyMedlem sedan jan. 2002341 inlägg Jag behöver installera en "mail-deliverer" =/ på min gentoo fil/www server. Den ska klara av att skicka mail från PHP (apache).
Någon som vet ett bra alternativ? Eller är sendmail bra? Vill ha ett enkelt system helst, eftersom jag ändå lär behöva använda mig av ISP:ens SMTP. Dock behöver jag väl nån med ett kö-systemantar jag (för php & apaches skull, jag kommer kanske köra nån community på servern - i utv. syfte)
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Sendmail är bra!
Men det finns alternativ, det vanligaste är nog postfix (följer med många linux dist.) kolla om du inte redan har det på maskinen.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Ja, postfix. Många föredrar postfix p.g.a. frekventa säkerhetshål/buggar i sendmail...
preyMedlem sedan jan. 2002341 inlägg Är det någon som kan tipsa om en enkel konfigurations howto? Jag fattar inte riktigt hur postfix ska konfas..
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg preyMedlem sedan jan. 2002341 inlägg Jag villebara ha en enkel info med de kritiska "måste-ändra" alternativen :)
Tack för svaren alla!