depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Hej.
Har precis bytt från Gentoo till Freebsd, är väldigt nöjd med bytet, går nog knappast tillbaka till Linux.
Ett problem dock. Jag tar i mot mail via sendmail, fungerar utmärkt och Sendmail lägger mailen i /var/mail/depeo
Installerade Courier-imap som laddar ner mailen från /home/depeo/Maildir. Således är alltid min inbox tom enligt Courier.
Hur ändrar jag detta?
Tacksam för svar :)
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg GÅr itne det att ändra i /usr/lib/courier/etc/imapd ?
Annars kanske det funkar med en symlink?
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Visade sig att courier inte klarar det.
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg Även om du körde med en symlink?
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Fungerar verkligen symlink?
Maildir och Mbox är väl 2 olika format.
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Det stämmer att det är två olika format. Nu var det länge sedan jag använde Courier men jag har för mig att den inte klarar av mbox.
Peter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg Du måste konfigurera om sendmail så att den levererar courier-style istället för det gamla vanliga mbox i /var/spool/mail
Jag vet att det funkar med postfix i alla fall, så det borde finnas någonting liknande i sendmail, alternativt om du vill köra med procmail?
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Alterativt byta IMAP server till en som supportar mbox, ex. wu-imapd
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Det blev Postfix och Courier-imapd