CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg har en bildfil på en macintosh (eller hur de stavas) som jag där sparat som jpg. Mailar den till mig själv och försöker öppna den på min PC, och det fungerar inte!
hur göra? varför funkar det inte? var ska jag posta denna tråden? jag blir snart galen! x(
tacksam för hjälp
Vilka program använder du?
När du bifogar bilden i ditt e-postprogram kan du välja att skicka Windows-kompatibla bilagor. Har du provat det?
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg jag skickade det via min webmail. har inte sett att man kan göra någon sådan inställning där. har photoshop på macen och lite av varje på PC:n, tex photoshop.
När du sparar bilden i Photoshop, hur gör du då? Prova att spara för webben och se om det hjälper.
Vilket webbmail-program använder du? Du kan testa att bifoga bilden här i forumet, så kan vi se om själva bildfilen är felaktig eller om det är ditt webbmailprogram som krånglar till det.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Flyttar tråden från caféet.
...men hit var ju helt fel. Jag har gjort en omrapportering. :r
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg hej, tack alla!
det visade sig mycket riktigt vara min webmail som strulade till det. fick tillslut tag på ett USB minne och då löste det hela sig.
tack!
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Ja jösses vad ni strular..... jag flyttar tråden till Mac OS där det hör hemma mer (det är ju mjukvara inte hårdvara).
Ett tips som är bra att veta om man kör OS X Panther och Mail.app är att man kan gå in under menyn Redigera --> Bilagor --> Skicka alltid med Windows-kompatibla bilagor
Då brukar det bli mindre problem, om man använder det medföljande mailprogrammet (alltså inte svaret på frågan om webmail, då man får kolla komprimering och annat som den kan ha för sig för att skicka filer).