Har en iMac som jag testkör en webbsida på.Denna sida använder ett plug-in program som inte orkar med. Får felmeddelande om att det är för lite minne tilldelat. Jag har tildelat allt minne som jag får ge till IE utan att den krachar, men kan jag fortfarande inte använda denna plug-in pga för lite minne.
Samma problem uppstår med Netscape. Så fort jag öppnar plug-in programmet så kraschar netscape och jag får något felmeddelande om fel2 eller nått. Vad göra?
Till saken hör att det har funkat tidigare. Jag har rensat papperskorg och cachar och tidelat minne hit och dit m.m. Är absolut grööön på macen, kan inget men försöker så gott det går men nu behöver jag hjälp!
Tilldela mer minne
8 svar · 655 visningar · startad av HeHo
Vad är det för pluginprogram?
det heter DjVu och används för att titta på bilder med detta format.
DjVu? Aldrig hört talas om... Vem lägger upp bilder i det formatet på en webbsida? Hmm... JPG, GIF och PNG är väl lämpligast.
Ge mig länken till sidan med bilderna
Vi gör det på mitt jobb. Men det är inte programmet i sig som är fel, så släpp det! Jag vill ha hjälp med vad man kan göra ytterligare om programmet vill ha mer minne och man har tilldelat allt man har. Måste man in med mera minne i burken eller finns det en massa inställningar som skall göras??? Är det IE som skall ha minnet eller kan man tilldela plug-in programmen "egna" minnen?
Jag tog och uppgraderade IE från 5.0 till 5.1 och då kunde jag titta på djvu-bilder en stund sen funkar det inte mer. Klagar på minnet. Har startat om burken men nu är det kört, funkar inte mer. Klagar bara på minnet!
Jag har inte en aning du... Var ett tag sen jag jobbade i Mac os classic. För jag antar att du gör det?
Kolla om du hittar pluginen i pluginmappen, markera och visa info, kolla om du kan ändra minnet där?
Jag har varit med om liknande problem vill jag minnas, men då är det nog inte minnet det är fel på om du redan tilldelat allt du får. Jag skulle snarare skylla på själva pluginen som ger nåt skumt felmeddelande eller kanske loopar bort sig på nåt sätt så att minnet verkligen tar slut. Har du den senaste versionen av pluginen?
1. Du kör troligen mac OS Classic = Mac OS 9.2 eller tidigare.
2. Leta upp programmet i fråga.
3. Markera ikonen och tryck kringla + i (Eller välj "Visa Info")
4. Där står ett det minnet som avses.
Den typen av dialogruta, "för lite tilldelat minne" finns inte i Mac OS X, som har dynamisk tilldelning av minne, precis som Windows.