Jag funderar på att köpa en Mandrake-dist. på http://linuxstore.se/html/menu/136.html
Nu undrar jag vad som skiljer de olika versionerna åt (förutom priset). Varför är t.ex. "Mandrakelinux-10.0-Community / x86" mycket billigare? Är det bara p.g.a. att det inte ingår någon support?
Är denna version värd att satsa på, eller bör man välja någon annan version (t.ex. "Mandrake 9.2 Discovery Edition")?
Vad skulle ni ha valt, om ni hade köpt Mandrake? :q
UlfTMedlem sedan maj 20016 050 inlägg Jag hade valt 10.0. Framförallt därför att det är den senaste versionen. Givetvis är det bra att den är billig.
Det är nog antagligen supportfrågan som gör att 9.2 DE är dyrare. Du får fråga dig hur stort behov du har av en månads support.
Ok! Tack! :bire
Misstänkte nästan det, men man vill ju vara säker och inte "köpa grisen i säcken"! ;)
bloSSAMedlem sedan sep. 2000112 inlägg Jag e osäker på vad som ingår i de olika paketen... Jag laddade ner 10.0 och håller på att installera det på min gamla laptop, det jag märker är att jag väldigt ofta saknar CD nr 4 (denna kommer man tydligen bara åt om man reggar sej å sånt). Ska du installera på en laptop så rekommenderar jag att du ser till att få med CD nr 4.
Det är väl mest kommersiell tredjepartsmjukvara som finns på skiva 4 (drivrutiner m.m.) Jag har upptäckt att jag inte behöver någonting som finns på skiva 4.
Om du inte vill att systemet skall fråga efter skiva 4, så fort du vill installera någonting, kan du bocka ur denna skiva i "Media Manager" som du hittar i Mandrake Linux Controll Center -> Software Management -> Media Manager.