PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
M.Cheraghi skrev:
PeW skrev:
Jo
Happ där ser man :e
För jag installerade nämligen om Slack nu, och det tyder på samma symptom!. Så du menar att ett alternativ vore att tanka CD 2 och bränna och köra fullt fullt så ska det fungera? =)
Ja,det vore väl lämpligt?
Okej! mysigt att höra :)
Håller på att tanka cd2 nu får ta det efter skolan eller något liknande. men jag ska gemig på ditt förslag SPiN.
Jag har bara 1 nätverkskort, Inbyggt i moderkortet me nForce chipset detsamma gäller med ljudet.
EDIT://
ifconfig:
Link encap: Local Loopback
inet addr: 127.0.0.1 mask: 255.0.0.0
RX packets: 2 error:0 dropped: 0
TX packets: 2 error:0 dropped: 0
Collisions: 0
Pingar jag adresser tar det lite längre tid nu, sen stå det cant connect to remote host eller nått liknande. *minne som guldfisk* och kör jag lynx får jag inte Alert direkt om att den ine kan ansluta till till lynx.browser.org. utan det tar 5 sekunder innan "statusbaren" övergår från blått till rött
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Är det en 2.4.*-kärna du använder så måste du ladda ner drivrutiner för nätverkskortet från Nvidia. Modulen du behöver heter nvnet och du kan testa med kommandot lsmod om den modulen finns inladdad. I 2.6.3 har jag för mig att stödet finns inlagt i kärnan.
dho skrev:
Är det en 2.4.*-kärna du använder så måste du ladda ner drivrutiner för nätverkskortet från Nvidia. Modulen du behöver heter nvnet och du kan testa med kommandot lsmod om den modulen finns inladdad. I 2.6.3 har jag för mig att stödet finns inlagt i kärnan.
Okej :) Något smidigt sätt att kolla versionen på kärnan? :stud
Okej jag har en 2.4.22 kärna.
Så er rekomendation är att lägga in drivisarna på en diskett osen tuta och köra. Eller kompilera en nyare kärna?
Red: surfade in på Nvidias hemsida. Hittade lite roliga saker där som jag ska testa när jag kommer hem. Dvs drivisarna till nforce och ethernet och ljudet och allt sånt