webForumDet fria alternativet

Slackware!

25 svar · 452 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 2 av 2

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

M.Cheraghi skrev:

PeW skrev:

Jo

Happ där ser man :e
För jag installerade nämligen om Slack nu, och det tyder på samma symptom!. Så du menar att ett alternativ vore att tanka CD 2 och bränna och köra fullt fullt så ska det fungera? =)

Ja,det vore väl lämpligt?

M.CheraghiMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Okej! mysigt att höra :)
Håller på att tanka cd2 nu får ta det efter skolan eller något liknande. men jag ska gemig på ditt förslag SPiN.
Jag har bara 1 nätverkskort, Inbyggt i moderkortet me nForce chipset detsamma gäller med ljudet.

EDIT://
ifconfig:

Link encap: Local Loopback
inet addr: 127.0.0.1 mask: 255.0.0.0
RX packets: 2 error:0 dropped: 0
TX packets: 2 error:0 dropped: 0
Collisions: 0

Pingar jag adresser tar det lite längre tid nu, sen stå det cant connect to remote host eller nått liknande. *minne som guldfisk* och kör jag lynx får jag inte Alert direkt om att den ine kan ansluta till till lynx.browser.org. utan det tar 5 sekunder innan "statusbaren" övergår från blått till rött

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Är det en 2.4.*-kärna du använder så måste du ladda ner drivrutiner för nätverkskortet från Nvidia. Modulen du behöver heter nvnet och du kan testa med kommandot lsmod om den modulen finns inladdad. I 2.6.3 har jag för mig att stödet finns inlagt i kärnan.

dho skrev:

Är det en 2.4.*-kärna du använder så måste du ladda ner drivrutiner för nätverkskortet från Nvidia. Modulen du behöver heter nvnet och du kan testa med kommandot lsmod om den modulen finns inladdad. I 2.6.3 har jag för mig att stödet finns inlagt i kärnan.

Okej :) Något smidigt sätt att kolla versionen på kärnan? :stud

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg
uname -a

Okej jag har en 2.4.22 kärna.
Så er rekomendation är att lägga in drivisarna på en diskett osen tuta och köra. Eller kompilera en nyare kärna?

Red: surfade in på Nvidias hemsida. Hittade lite roliga saker där som jag ska testa när jag kommer hem. Dvs drivisarna till nforce och ethernet och ljudet och allt sånt

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)