filippoMedlem sedan jan. 20032 850 inlägg OBS! Detta inlägg är egegentligen postat av Dryden
men broder Filippo kör visst "Automatisk inloggning"... ;)
Har ett i-landsproblem i Firefox och detta med ikonerna som vissa webbplatser har i adressfältet (Aftonbladet, wF, Hattrick osv). Dessa ikoner följer ju också med när man bokmärker sajten och lägger man då sajten synlig via "Bookmarks toolbar" så syns ju dessa ikoner konstant.
Till problemet så. Ibland ballar Firefox ur och placerar fel ikon vid dessa bokmärken. Exempelvis kan wF få Aftonbladets ikon och det är ju varken rätt eller snyggt. ;)
För att komma tillrätta med problemet så rensar jag cachen, alternativt sätter cachens storlek till 0. Då dyker nästa problem upp, nämligen att ikonerna försvinner vid varje omstart av Firefox. Och jag vill ha ikonerna där av olika anledningar.
Så, finns det något verktyg/tillägg för att koppla en ikon till ett bokmärke i Firefox?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Ingen? Eller går det helt enkelt inte?
Rätt användare den här gången... ;)
mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg De där ikonerna, någonting är inte helt rätt med hur det fungerar, tycker det verkar bli problem med dem oavsett webbläsare. Ganska buggigt i IE med vad jag minns
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jo, efter att ha pillat med cache-inställningarna så buggar det ännu mer än förut. :l
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Den funktionen är väldigt buggig i den senaste builden, enligt buggzilla.. :(
Jag har stängt av den funktionen tills dess att nästa version släpps.
Om du vill stänga av funktionen:
- Skriv about:config i adressfältet, utan mellanslag
- Dubbelklicka på browser.chrome.favicons och sätt dess värde till false
- Dubbelklicka på browser.chrome.site_icons och sätt dess värde till false
Klart!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Tackar Palle, jag kör på din metod tillsvidare.
Jag avstår dock "Acceptera som svar" tillsvidare eftersom mitt problem ännu inte är löst.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Dryden skrev:
Firefox version 1.0 Preview Release heter lösningen! :)
Gah, ska man behöva fixa fram alla gamla bokmärken bara för man installerade en ny version av Firefox?! :bla
r/ Eller är det någon som vet vilken fil man ska välja för att importera bokmärkena?
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
silfver skrev:
Dryden skrev:
Gah, ska man behöva fixa fram alla gamla bokmärken bara för man installerade en ny version av Firefox?! :bla
r/ Eller är det någon som vet vilken fil man ska välja för att importera bokmärkena?
Ähum, mina bokmärken följde med automatiskt när jag uppdaterade. :)
dvs. du gör fel :p
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Peeer skrev:
silfver skrev:
Dryden skrev:
Ähum, mina bokmärken följde med automatiskt när jag uppdaterade. :)
dvs. du gör fel :p
Jag bara installerade den nya filen. Hur kan man göra fel?
Se till att avinstallera först för att undvika problem.
PepeJeria skrev:
Se till att avinstallera först för att undvika problem.
Då blir man ju ändå av med bokmärkena? :o
Nej, dina inställningar och bookmarks (din profil) sparas under:
c:\document and settings\<ditt namn>\application data\Mozilla\Firefox
eller
c:\document and settings\<ditt namn>\application data\Firefox
när du avinstallerar så tas endast programfilerna bort, inte din profil
PepeJeria skrev:
Nej, dina inställningar och bookmarks (din profil) sparas under:
c:\document and settings\<ditt namn>\application data\Mozilla\Firefox
eller
c:\document and settings\<ditt namn>\application data\Firefox
när du avinstallerar så tas endast programfilerna bort, inte din profil
Okay! Bra, nu hittade jag även bokmärkena. Fast de gamla fanns inte kvar, men bra att veta vart dom ligger. :)