kilpinMedlem sedan apr. 200084 inlägg
När jag startar min Internet Explorer så finns inte statusraden med. Jag måste alltså manuellt gå in under visa och välja Statusfält för att den skall visas. Om jag sedan öppnar ett nytt IE-fönster (Ctrl + N) så har det inget statusfält utan jag måste göra samma sak igen.
Men, om jag väljer att öppna en länk i ett nytt fösnter (t.ex. Shift + vänsterklickar) så har det nya fönstret statusfältet framme.
Vad kan detta bero på och hur får jag statusfältet att visassom standard? Jag blir f*n toig snart omaj ginte får till det här.
FYI: Kör XP Home Edition och IE 6.0
PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg
Är det inte bara att bocka för statusraden i "visa"-menyn så blir det default?
KänningMedlem sedan jan. 2003241 inlägg
Lite off-topic men byt till FireFox istället...
http://www.mozilla.org/products/firefox/
:)
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Känning skrev:
Stannar statusraden kvar i Internet Explorer om man gör det? :q
PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg
asmodieMedlem sedan jan. 2004730 inlägg
SirPeter skrev:
Känning skrev:
Stannar statusraden kvar i Internet Explorer om man gör det? :q
Nej men man får en grymt bra webbläsare så man slipper IE.
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Nu var det ju inte det frågan gäller eller hur?
Diskussioner om vilken läsare som är bäst finns det säkert trådar om i Krigsforumet där såna saker kan postas.
kilpinMedlem sedan apr. 200084 inlägg
Jag läste alla trådar som SirPeter nämnde innan jag skrev inlägget. Bland annat den här och löste det genom att göra som den säger en bit ner: att i utforskaren sätta inställningen att göra samma för alla fönster. Nackdelen med det är ju att de inställningar man har gjort för andra fönster också ändras. T.ex. har min bildmapp inställningen att visa thumbnails medan programmappen är inställd på att visa detaljerad lista. Jag har massa olika inställningar beroende på vilken mapp det är och nu blev helt enkelt alla ändrade att se lika ut. En jäkla massa jobb extra att ornda tillbaka alla mappar efteråt alltså.
Saken med Registeret funkade inte eftersom att "yes" redan stod där.
Nåväl, nu är ju jobbet gjort och tydligen finns det inget annat sätt eftersom att nästan alla trådar hänvisar till tråden som jag använde mig av.