webForumDet fria alternativet

flik-surfning

12 svar · 368 visningar · startad av supinum

supinumMedlem sedan feb. 2003115 inlägg

när jag surfar med 'Safari' på min mac så kan jag välja att öppna nya fönster i flikar (eller tabbar) eller i fönster som lägger sig under det fönstret jag för närvarande läser. Finns det webläsare för pc som är lika snajsiga?

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Mozilla Firefox klarar det, även om flikarna hamnar ovanför webbfönstret. Är osäker på om de går att flytta ner men det kan säkert någon annan svara på.

DuvaMedlem sedan maj 20021 141 inlägg

Installerade en extension för att kunna pilla med en massa inställningar för flikarna.

Tror det var den här:
http://texturizer.net/firefox/extensions/#tabprefs

supinumMedlem sedan feb. 2003115 inlägg

Dryden skrev:

Mozilla Firefox klarar det, även om flikarna hamnar ovanför webbfönstret. Är osäker på om de går att flytta ner men det kan säkert någon annan svara på.

härligt! det behöver ju inte vara så yxigt med pc jallafall!

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Flyttas från Windows.

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Oj... ännu ett namnbyte! :o

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Även Opera 7 har stöd för flikar... Sen finns det andra IE-baserade browsers som Crazybrowser bland annat som har lagt till stöd för flikar. Inget att rek. dock
Prova Firefox eller Opera.

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Mozilla har också den möjligheten (jaja mozilla = firefox (nästan))

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

- Opera7
Överlägset fliksystem, tilltalande design också. Rekommenderas! :D

- Avant browser
IE-baserad webbläsare, fungerar exakt som IE. Fulare än Opera7 dock, men finns lite skins till webbläsaren också.

- Slim Browser
Också IE-baserad. Ungefär som Avant Browser, lite mer överskådlig kanske. :)

Helt klart är Opera7 det bästa alternativet enligt mig.

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Jag föredrar Mozilla över FireFox, FireBird, Phoenix och allt vad den kallas. FireFox är bara en technology preview...

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Ja och? Firefox har inte chatzilla, composer och andra saker man inte behöver. Mer tilltalande tycker jag.

Prova vet jag! :)

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Jag föredrar Mozilla över FireFox, FireBird, Phoenix och allt vad den kallas. FireFox är bara en technology preview...

Samma här. Mozilla har en hel del inställningar som saknas i de versioner av Fire* som jag provat, bl.a. så att animerade gif:ar körs en gång men inte repeteras. Det går iofs att fixa genom att gå in i about:config och pilla, men man *hittar* grejerna lättare i Mozilla. Dessutom funkar TypeAhead annorlunda och i min meningsämre. En massa småsaker...

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Lite samma jag upplevt. Sen att FireFox inte hade installationsprogram tidigare tyckte jag var en nackdel. Plus små grejer som jag inte kan peka på nu och som kanske är bättre nu. Men att Mozilla har composer o.s.v. tycker jag inte spelar någon roll. Finns andra saker som överväger att vanliga Mozilla är en aning bloatad.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)