När jag tidigare varit tvungen att formatera datorn har jag kopierat mappen C:/Windows/Application Data/Identities/{xxx}/Microsoft/Outlook Express för spara gamla e-postmeddelanden. Sedan efter formateringen har det bara varit att kopiera denna mapp till samma ställe så har jag fått tillbaka de gamla e-postmeddelandena.
Den här gången kopierade jag alla mappar (dbx-filer i Outlook Express-mappen) utom Borttaget i brist på plats på säkerhetskopiaskivan. Jag trodde då inte detta kunde orsaka några bekymmer.
Efter formateringen kopierade jag mappen från säkerhetskopiaskivan som vanligt men nu går det inte att öppna Outlook Express, "Msimn har orsakat ett fel i MSOE.DLL. Msimn stängs. Pröva med att starta om datorn om det uppstår problem igen."
En omstart hjälpte tyvärr inte. Jag måste ta bort de gamla dbx-filerna för att Outlook Express ska vilja öppna. Att kopiera mapp för mapp manuellt går inte, jag har pulat fram och tillbaka i timmar nu för att på något sätt få tillbaka de gamla e-postmeddelandena.
Finns det någon lösning? Kan jag importera dbx-filerna på något annat sätt? Jag är jättetacksam för om någon kunde hjälpa mig med detta.
PS. Jag anväder Outlook Express 5 och Windows ME.
Edit: Det går inte att importera meddelanden via "Arkiv - Importera - Meddelande..." heller. Med facit i hand borde jag kanske valt Outlooks egen exporterafunktion, men jag visste inte att det fanns någon sådan.