I morse satt jag och surfade runt som vanligt och helt plötsligt fick jag en blåskärm i ansiktet (kör Win98), så det blev ju en omstart.
Men när jag försöker dra igång Opera igen efter omstarten buggar det ur... Klickar på ikonen i snabbstartsfältet, det blir ett litet timglas vid pekaren i vanlig ordning och hårddisken börjar rassla - men inte lika mycket som vanligt. Efter ett par sekunder (då jag vanligtvis har startsidan framför mig) tystnar det och timglaset försvinner och inte ett smack händer mer, ingen splashscreen för Opera, ingenting.
Det enda jag kan göra är en Ctrl-Alt-Del och fimpa Opera den vägen, trots att inget av det syns så att säga. :l
Efter lite muttrande och några omstarter kör jag en ominstallation (fast det råkade bli en uppgradering från 7.21 till 7.23 ;)) men det blev ingen skillnad alls.
Börjar misstänka att det blev nåt korrupt i nån history i samband med blåskärmen så jag avinstallerar helt och petar in 7.23 igen, men inte då.
Som tur är har jag hederliga gamla 6.06 installerad fortfarande, så jag letar i hjälpen efter var cache och history finns (då jag inte hittat nåt vid manuellt letande) men tyvärr lokaliseras det genom opera:cache och opera:history i adressfältet - inte ett ord om var på hårddisken det finns. *suck*
Vad fanken ska jag ta mig till? Saker och ting brukar ju lösa sig med en hel avinstallation, men nu vete tusan... :q
Inga dumheter om att köra IE, stoppa in XP eller andra fånigheter nu - jag trivs med vad jag har, jag vill bara få igång Opera igen...
Som lök på laxen försvann min bokmärkesfil dessutom. Backup läggs i en egen mapp, men kör man en (om)installation till skrivs det som redan ligger i den mappen över... :x