ejickMedlem sedan mars 20011 175 inlägg
Hej,
igår kväll slutade helt plötsligt mitt Internet Explorer version 5.00.2920.0000 att fungera. Skall man starta det får man bara upp en alert-ruta. Bilden är infogad i detta inlägg. Någon som vet vad jag skall göra?
Formaterade nyligen om datorn, en vecka sedan.. Skulle även bli glad om jag slapp ladda ner ett senare Internet Explorer eftersom alla datorer där det har varit 6.0 har fått felmeddelanden ideligen. Något servicepack eller liknande kanske finns?
Tacksam för hjälp,
Erik

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg
Du glömde nog bilden :OO
Tråden flyttas från Windows.
frankofMedlem sedan jan. 20014 275 inlägg
win update, ladda hem det som finns ;)
Det har jag gjort nu, men jag har kommit lite längre på problemet. Det är ett scriptproblem, om en sida har javascript så blir det fel: Server execution failed
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Bocka för "Disable script debugging" i inställningarna under fliken Advanced.
Hmm, den är redan ibockad
Ähh nu är jag urless. Jag har uppdaterat till senaste och får ett fel via msqs.dll men jag kan inte ladda hem någon ny eftersom min browser bara crashar hela tiden. Ingen som vet någon lösning? Nu har jag iofrs möjlighet att välja att skicka felrapport, men det känns ju föga troligt att problemet vill uppstå.
jeanetteMedlem sedan sep. 2003456 inlägg
Installera en annan browser och se om det blir likadant.
Du kan ju bara köpa en PC tidning för 30:- och ta den därifrån.
Löser kanske inte ditt problem men då kan du ju få indikationer om ifall det ligger i IE eller var felet ligger.
Det är sant. Just nu går jag bakvägen och har lite möjligheter att nå vissa sidor dock inte microsoft.com :) Smart program..
skall se om jag lyckas ladda ner någonting.. vad är då att föredra vill ha någon som följer w3c's standader och inte massa extra bläfs som i netscape..
jeanetteMedlem sedan sep. 2003456 inlägg
Den som följer (tror jag) w3c mest och som alla tjatar om här inne:OO :e är ju
Mozilla Firebird
plocka ner den och testa.
Tack, jag har laddat hem den men fastnade för MyIE2 den kör explorers htmltolk vilket är bra eftersom många bara verkar kunna göra sidor för den :OO
Problemet verkar vara löst, skall se om jag kan kopiera dll filen från en annan dator så kanske problemet löser sig helt ut.