webForumDet fria alternativet

Autostart av formulär i Word för att fylla huvud/sidfot data

Kontorsprogram

3 svar · 572 visningar · startad av T_Codez

Medlem sedan juli 2001458 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag skulle vilja att man kan mata in data som t. ex Namn, Telefonnummer, Ämne etc. till Sidhuvud och sidfoten i ett formulär som autostartar varje gång vid uppstart/skapande av ett nytt dokument (från en mall).

Datan ska även hamna i dokumentets "properties" när man väl är där inne och tittar.

I sidhuvudet/foten så har jag redan fält. Och nu vill jag kunna lägga till denna funktion.

Hur gör jag detta :q

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Lägg till ett fält med fältnamnet fill-in. I dialogen lägger du till "Telefon" efter FILLIN och du får upp en ruta vid nytt dokument på mallen

Medlem sedan juli 2001458 inlägg

Hej

Det var ett jättebra förslag. Men det var inte riktigt det jag var ute efter. Just nu har jag kommit så långt att jag kommit in i kodläge (Alt+F11). Det ska lösas härifrån har jag fått indikationer från diverse olika håll.

Har kommit så långt att jag skapat ett par fält manuellt i sidhuvudet. Sedan är det bara resten kvar... :x

Well lite längre än så har jag kommit. Jag har skapat ett par moduler också. I modul 1 (AutoNew) och 2(AutoOpen).

Därifrån ska jag sen skriva kod för att rita upp en formulär, gruppbox, och inmatningsfält. Vilket i sig nog inte är så svårt. :l

Mitt trubbel sen är att jag ska kunna koppla de inmatade värdena
till fälten i Sidhuvudet/sidfoten. Hur man gör det vette katten. Men det kanske ni vet :q

Tacksam för alla tips / länkar som eventuellt kan hjälpa mig.

Tack för uppmärksamheten

Mvh
TT

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Kom på att mitt tidigare inlägg inte riktigt var det du sökte men....
Läser man lite i hjälpen så säjer väl den att man kan koppla bokmärke till ett formulär.

Office hjälpen skrev:

Fältkoder: Bookmark- och Ref-fält
{ [REF] Bokmärke [växlar ] }

Använd det här fältet om du vill infoga text eller grafik för aktuellt bokmärke. Bokmärket måste vara definierat i det aktiva dokumentet...........
osv

Kolla upp det om det kan vara till hjälp.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)