Jag skulle vilja att man kan mata in data som t. ex Namn, Telefonnummer, Ämne etc. till Sidhuvud och sidfoten i ett formulär som autostartar varje gång vid uppstart/skapande av ett nytt dokument (från en mall).
Datan ska även hamna i dokumentets "properties" när man väl är där inne och tittar.
I sidhuvudet/foten så har jag redan fält. Och nu vill jag kunna lägga till denna funktion.
Det var ett jättebra förslag. Men det var inte riktigt det jag var ute efter. Just nu har jag kommit så långt att jag kommit in i kodläge (Alt+F11). Det ska lösas härifrån har jag fått indikationer från diverse olika håll.
Har kommit så långt att jag skapat ett par fält manuellt i sidhuvudet. Sedan är det bara resten kvar... :x
Well lite längre än så har jag kommit. Jag har skapat ett par moduler också. I modul 1 (AutoNew) och 2(AutoOpen).
Därifrån ska jag sen skriva kod för att rita upp en formulär, gruppbox, och inmatningsfält. Vilket i sig nog inte är så svårt. :l
Mitt trubbel sen är att jag ska kunna koppla de inmatade värdena
till fälten i Sidhuvudet/sidfoten. Hur man gör det vette katten. Men det kanske ni vet :q
Tacksam för alla tips / länkar som eventuellt kan hjälpa mig.
Kom på att mitt tidigare inlägg inte riktigt var det du sökte men....
Läser man lite i hjälpen så säjer väl den att man kan koppla bokmärke till ett formulär.
Office hjälpen skrev:
Fältkoder: Bookmark- och Ref-fält
{ [REF] Bokmärke [växlar ] }
Använd det här fältet om du vill infoga text eller grafik för aktuellt bokmärke. Bokmärket måste vara definierat i det aktiva dokumentet...........
osv
Kolla upp det om det kan vara till hjälp.
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2