webForumDet fria alternativet

PDF-filer kraschar Mozilla 0.7

2 svar · 305 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Har stora problem med att öppna PDF-filer direkt i Mozilla Firebird 0.7 under WinXP Pro. Problemet går kort och gott till så att webbläsaren hänger sig några sekunder efter att jag skickat iväg URL:en till dokumentet. I vissa fall laddas dokumentet men så fort jag ska scrolla, zomma in/ut så dyker hela webbläsaren.

Någon med samma problem? Eller ännu bättre, någon som har någon vettig lösning? ;)

Jag kör alltså:
- WinXP Pro Sve, nypatchat.
- Mozilla Firebird 0.7
- Adobe Acrobat 5.0
- Adobe Acrobat Reader 6.0

Edit: Jag kom på att jag körde Reader 6.0 också.

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Hade samma problem med 5´an, när vi inhandlade Adobe Acrobat 6.0 Professional och körde in det på burken så släppte det.
Testa om du enbart kan uppgradera Reader´n till 6.0 och sedan se till så den startar istället då du kör en PDF via webbläsaren.

eller...

Inhandla Acrobat 6.0 ;)

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Nu verkar problemet vara borta, PDF:erna öppnas i alla fall snabbt och smidigt direkt i Mozilla. Just nu alltså. Hur de bär sig åt i morgon vet jag ju inte än. ;)

Min lösning: avinstallera Acrobat Reader 6.0 och sedan ominstallera Acrobat 5.0. Så nu kör jag alltså enbart skarp version av Acrobat och ingen Reader-version.

Dho tipsade om http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=31665&highlight=pdf som ger några bra tips kring mitt problem och lite till.

Acrobat 6.0 Pro ska nog inte vara några problem att argumentera till sig, bara administratören är på rätt humör så. ;)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)