webForumDet fria alternativet

Moz 1.5 begriper inte *.rar

Kontorsprogramur Kontorsprogram

6 svar · 224 visningar · startad av frankof

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Jag får inte min moz till att spara *.rar filer, envisas med att öppna dom som text.
Jag har lagt till *.rar i "helper apps" men det gör ingen skillnad.
Vad är rätt "mime-type" för rar?
Har nu "application/rar"
Jag kopierarde uppgifterna för *.zip.

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Högerklicka -> "Save link target as.." ?

Men du kanske är petig av dig och vill absolut bara vänsterklicka på filen? :p

Japp ;) (det fungerar inte så bra när det är konstiga cgi-script inblandade, hur kul är det att ladda hem "download.php" t.ex? )

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Jag har inget definierat i Mozilla, däremot i windows är .rar knutet till winrar vilket gör att när jag klickar på en rar fil så öppnas den i winrar.

Se vad du har knutit .rar till i windows, prova att ta bort det och se vad som händer.

.rar är knuten till winrar i win, och jag vill inte öppna filen jag vill spara den, det går med lite trixande (byta webläsare, använda gozilla).
Fast det är klart om jag gör filen okänd kanske moz åtminstonde fråga vad jag vill göra(har samma problem med *.wma med moz, men det stör inte så mycket)

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Mozilla firebird har samma problem. Diverse filtyper (bl.a. .rar) öppnas direkt i browsern vilket ju ställer till en hel del problem. Enormt irriterande, men jag har inte lyckats lösa det än :(

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Det är inte Mozilla (eller någon annan webbläsare) det är fel på. Problemet ligger snarare hos webbservern som skickar filen med fel "MIME"-typ.

:)

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)