ViktorMedlem sedan aug. 20021 710 inlägg
Hej
Via skolan har vi fått tillgång till MSDN så jag har b.la. laddat ner Visual Studio.NET 2003 och MSDN Oktober 2003. Båda dessa fungerar perfekt att installera från hårddisken, från vilken katalog som hellst. Men när jag nu har gjort en snygg DVD skiva med både Studio och MSDN på så går de inte att installera, båda frågar efter skivorna! Det är samma katalog struktur på skivan som på hårddisken (kopierar nu från skivan för att kunna installera och det fungerar perfekt). Någon som vet om man kan fixa detta på något sätt??
/Viktor
PoffeMedlem sedan apr. 20022 935 inlägg
Har du licenser för dessa program annars tror jag inte du kan få så mycket hjälp här tyvärr.
Som jag skriver så har jag via skolan fått tillgång och licenser för att ladda ner dessa program. För den som vill läsa mer om hur jag har fått dessa program och hur det fungerar kan ni göra det här, e-academy och lite här Microsoft Developer Network Academic Alliance.
/Viktor
tarfalaMedlem sedan juli 2000153 inlägg
låt mig gissa filerna du tankade ned var .img filer eller .iso?? i så fall använd ditt brännar program och bränn ut filerna så ska det nog funka
Visual Studio låg i en exe (zip) hur MSDN låg kommer jag inte ihåg. Men nu är det inte det som är problemet, problemet är att programmen inte går att installera när de ligger på en skiva men fungerar perfekt när de ligger på en HD.
/Viktor
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Ligger det någon ini-fil i samma mapp som setup-filen? Kolla i såna fall så att det inte finns någon statisk sökväg i den som kan ställa till det. Det kan också vara att skivan inte får ha något namn, eller måste ha ett specifikt namn.
EDIT: Svaret verkar vara att skivan måste heta VSENARD1, ska prova med det.
/Viktor
VimpMedlem sedan juli 20021 064 inlägg
Varför inte passa på att ladda ner Visual Studio .NET Whidbey samt WIndows Longhorn Build 4051? :)
Finns inte i det paket som min skola har köpt :)
/Viktor