DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Har ett ganska störande problem med min webbläsare Firebird och aftonbladet.se. I åtta fall av tio så laddas sajten helt tokfel. Till en början trodde jag att det var Nortons brandvägg som bråkade men nu kör jag Kerio och får samma problem. Det uppstår enbart i Firebird och det blir även likadant på jobbet. Efter några F5 så brukar sajten laddas normalt - tills jag väljer att klicka mig vidare in på sajten. :l
Help -> About skrev:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5a) Gecko/20030728 Mozilla Firebird/0.6.1
Någon?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Precis samma sak händer mig. Jag vet inte om det är Mozilla som har problem med att hantera lager, eller om det är Aftonbladets sajt som är mindre bra kodad. Det märkliga är, som du säger, att det faktiskt ibland kan se korrekt ut. Jag upplever det inte som 20% - snarare 2%.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Den tanken har även slagit mig. Så vitt jag vet har jag nämligen inte problem med någon annan sajt, förutom Expressen.se som ibland får för sig att även den balla ur. Dock inte i närheten av Aftonbladet.se.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Hm, bara för att jag var inne och test-surfade på AB så visades alla de sidor som jag var inne på rätt, utom förstasidan som blev rätt först efter att jag uppdaterade den.
Mycket märkligt, hur som helst. Troligtvis ligger felet i Mozilla, skulle jag väl säga. Tyvärr. ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Fasen. :)
Jag kan alltså sitta och uppdatera Aftonbladets förstasida säkerligen tio gånger innan den visas rätt. :l
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg Jag har sett samma problem på andra sidor och tror att det uppkommer när ett absolutpositionerat element (annonsspalten) poppar fram innan hela sidan är laddad, eller något likande.
Det är min gissning - inget annat :)
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag sitter med 0.7 här, kanske är lite förbättrat där. Hur som helst går ju inte aftonbladet genom w3c's validator, inte för någon doctype ( Som de inte har angett, dessutom ). Så visst kan det även bero på kodningen - men det fungerar ju som sagt ibland...
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg sidan ser väl alltid så ut? ;)
Det är inte bara Mozilla som har problem med Aftonbladet.se.
Kör själv med Opera 7.21 och brukar också få fel på aftonbladet.se. Inte lika ofta som ni som har mozilla verkar få dock
btw, ni vet väl om att Firebird (länk) är en open-source databasserver.
Har för mig att man vann en rättstvist mot Mozilla angående namnet. Är inte säker på den saken dock.
Precis samma för mig som använder Mozilla Firebird. Annonserna hoppar fram framför nyheterna till höger, vet inte vad det beror på, irriterande är det i alla fall!
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Har inte sett några sådana problem med Linux-versionen av Firebird 0.7 och Aftonbladets webbsida.