webForumDet fria alternativet

Program för att hantera räkningar på datorn

3 svar · 834 visningar · startad av SimonG

SimonGMedlem sedan maj 2000444 inlägg

Någon som vet något bra program för att hantera räkningar och andra viktiga papper på datorn?

Som ex kan scanna in räkningar, fakturor osv. Där man även kan organisera det lite lätt.

hade vart skönt att slippa gräva i pärmar med papper när man ex bara skall ha fram ett kundnummer eller dylikt. :)

exjanMedlem sedan nov. 2001183 inlägg

Betalar du räkningarna via Internet så har du mycket av den administrationen du efterfrågar inbyggt där. Vet inte om du har möjlighet till detta...?
Varför uppfinna hjulet en gång till..?

SimonGMedlem sedan maj 2000444 inlägg

Räkningar betalar jag via internet men jag tänker på andra viktiga papper som man får. Som jag skrev kundnummer etc. etc. Förtillfället har jag två bostäder och just därför hade det vart dunder om man kunde scanna in allt man får och bara föraöver till laptopen (som alltid är med) så har man dom vart man än skulle vara för dagen.

T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg

Det kanske skulla vara bra. Men ett förslag är att scanna in dem. Döpa dem till lämpligt namn / datum. Och sen ha en överblickbar mappstruktur. Sen räcker det med en bra bildläsare som du kan bläddra med mellan bilderna och givetvis med en bra förstoringsfunktion. Så gör jag själv och det funkar helt okay tycker jag. Så slipper du en massa merarbete med att mata in i eventuell databas också. Men smaken är ju olika...

Annars är en bra bildläsare som jag gärna rekommenderar AcDc. Kostar en slant med är kanon funktionsmässigt... Just an opinion.

Mvh
/TT

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)