Hej!
På "papperet" i Word syns det grå vinklar i hörnen som visar var marginalerna går (inget som följer med när man skriver ut alltså). Jag undrar hur jag får bort dem.
/Elin
8 svar · 401 visningar · startad av Elin
Hej!
På "papperet" i Word syns det grå vinklar i hörnen som visar var marginalerna går (inget som följer med när man skriver ut alltså). Jag undrar hur jag får bort dem.
/Elin
Kan du ta en skärmdump på de där vinklarna så kanske det blir lättare att se vad du menar?
Vilken version av Word gäller det?
Bra idé, SirPeter! Det är Word 2002 det gäller.
Jasså det var såna. ;)
Verktyg - Alternativ
Bocka bort Textgränser på fliken Visning
Den rutan var inte ibockad och när jag testade att bocka i den kom det fram andra streck och vinklarna påverkades inte. De är fortfarande kvar med andra ord...
Sök upp filen Normal.dot och kasta bort den. Starta sedan Word igen och se om de har försvunnit.
Som standard ligger den här:
C:\Documents and Settings\%UserName%\Application Data\Microsoft\Templates
Eller om du kör svenskt Office
C:\Documents and Settings\%UserName%\Application Data\Microsoft\Mallar
Jag hittar inte normal.dot. Det finns ingen Application data- eller Microsoft-mapp i Documents and settings. Jag hittade den inte ens när jag sökte igenom hårddisken!
Application data är en dold mapp. Visa dolda filer genom verktyg-->mappalternativ-->visning-->visa dolda filer och mappar
Aha! Där ser man... Tyvärr hjälpte det inte att ta bort normal.dot. Vinklarna är kvar i alla fall. Verkar som jag blir tvungen att dras med dem... eller?