J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Nu måste jag fråga en sak jag aldrig trodde jag skulle behöva fråga om, nämligen hur man skapar html-brev!
Att skapa ett eget brev med font, färg osv är inget problem, men om jag har färdig html-kod, hur får jag in det???
Dvs om jag klistrar in den i html-läge blir det endast text (=kod) i html-brevet, men jag vill ju ha tolkad kod!
Jag använder W2000P, Outlook2002.
Eftersom ingen svarade på detta inlägg tänkte jag friska upp det, men ser att http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=12&threadid=381 diskuterade samma ämne i ett annat forum som var bättre för denna fråga.
Dock, det blev inget svar, endast "använd det ej" (diskussionen är 3.5 år gammal). Men, om nu måste det, hur får man in html i Outlook?
jeanetteMedlem sedan sep. 2003901 inlägg Verktyg--> Alternativ--> E- postformat--> Mallar och teckensnitt--> Mallväljaren--> Nytt--> Använd en fil som mall.
Min Mallväljare är inaktiv. :(
Men, skam den som ger sig, det är för att jag valt rtf som utgångsformat, byter man till html är det grönt!
Tassar vidare med stora steg (spännande!), letar upp ett tänkt html-brev, spar på skrivbordet, klickar bläddra och visst dyker det upp så fint!
Tack!
Tittade i Outlook-hjälpen för att se om det finns med, japp, felet var att jag letat efter "html brev", men det är "mall" som är det magiska ordet, inte "mall html" för den delen heller! Lurigt! :stud
jeanetteMedlem sedan sep. 2003901 inlägg blev det bra då?????
Det finns hur mycket som helst ute på nätet som man kan ladda ner...(lagligt)och använda.
Folk lägger ner ganska mycket energi på det.
Testa och sök på outlook stationary
Ja, det blir säkert jättebra, nu vet jag hur jag ska göra, och html-sidor kan man ju alltid få ihop :stud
Jag letade mest (endast?) i Outlook-hjälpen eftersom det borde stå där, och sedan frågade jag wF med dåligt resultat tills du dök upp!