webForumDet fria alternativet

Firebird - tabbrowsing funkar sådär...

7 svar · 246 visningar · startad av mrblonde

mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Bytte till firebird 0.7 igår efter att ha kört 0.61 ett tag och den fungerade tillfredställande.

Hade tabbrowsing installerat i 0.61 och det funkade finfint, bland annat så när man här på wf tryckte på en länk så öppnades den i en ny tabb.

I 0.7 så har jag också tabbrowsing (jag installerade inget, det verkade fungera direkt när jag bytte till 0.7), men nu så öppnas länkarna på wf i ett nytt fönster, mycket störigt.

Jag vet inte vad som är fel. Måste jag ladda ner någon extension för att det skall bli rätt??? Det är grymt störigt hur som helst.

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag drog just in Tabbrowser Preferences och den uppträder på liknande sätt. Dels öppnas länkar i en ny tab och dessutom i ett nytt fönster.

Edit 1: Drog in Tabbrowser Extensions och nu fungerar det bättre.

Edit 2: Kom på att jag kör 0.6.1.

GrodanBollMedlem sedan sep. 2001788 inlägg

Man kan ju högerklicka på länken och välja "Open Link In New Tab". :)

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

GrodanBoll skrev:

Man kan ju högerklicka på länken och välja "Open Link In New Tab". :)

Mjo. Själv kör jag CTRL+klick på länken så att en ny tab öppnas. På min gamla sölburk så fungerar dock det så där. Jag klickar för snabbt så ibland känner inte Mozilla av att jag höll ned CTRL så då öppnas sajten i samma tab eller i nytt fönster. Så det här tillägget som öppnar i en ny tab var ett lyckat tillskott! :)

spejsklarkMedlem sedan mars 200399 inlägg

Jag klickar på mittenknappen för att öppna länken i ny tab. Alltså scrollerknappen.

Men det kan ta lite träning innan man lär sig klicka på den utan att rulla upp eller ner.

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

spejsklark skrev:

Men det kan ta lite träning innan man lär sig klicka på den utan att rulla upp eller ner.

Jo, det är nog en av de svåraste sakerna man kan göra här i livet! :p

spejsklarkMedlem sedan mars 200399 inlägg

Erik Juhlin skrev:

spejsklark skrev:

Jo, det är nog en av de svåraste sakerna man kan göra här i livet! :p

Förstod nästan att den skulle komma :OO

mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg

okej, jo jo att klicka med scrollern eller hålla ner ctrl... men jag menar i de fall när det är traget="_blank" som funkade innan men som nu inte fungerar.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)