Jag har ingen lösning på ditt problem men är det inte vid sånna här tillfällen Adobes Acrobat kommer bra in i bilden?
Ex gör om word filen till en pdf "on the fly" vid upload? så slipper man ju problem med att det ser olika ut hos olika användare?
Kontorsprogramur Kontorsprogram
5 svar · 237 visningar · startad av Skarre
En kund ringde precis och berättade att ett Word-dokument hon bifogade en nyhet på webbplatsen ser annorlunda ut än originalet och detta ser ut att bero på att originalets sidmarginaler inte används, utan respektive användares. Känner någon igen detta? Finns det något sätt att säkerställa att sidmarginaler och dylika inställningar bibehålls?
Jag har ingen lösning på ditt problem men är det inte vid sånna här tillfällen Adobes Acrobat kommer bra in i bilden?
Ex gör om word filen till en pdf "on the fly" vid upload? så slipper man ju problem med att det ser olika ut hos olika användare?
Dessvärre är det nog inte intressant för kunden i fråga att köpa vare sig Adobe Acrobat eller en PDF-komponent. Hursomhelst är det kundens huvudvärk, men jag tänkte att jag i alla fall kunde höra mig för. :)
Det finns ju gratis applikationer som gör doc -> pdf och sen e ju det enda som behövs är ju acrobat reader som varje normalanvändare redan har installerad.
SimonG skrev:
Det finns ju gratis applikationer som gör doc -> pdf [...]
Det visste jag faktiskt inte, jag trodde att Adobe höll hårt i det formatet. Kan du rekommendera någonting?
Jag har ett program hemma som lägger som en "skrivare" i windows och har du då ex något skrivet i word så tar du "print" och väljder då denna pdf-converter och sparar en ny fil på disk så vips har du en .pdf av din .doc
dock har jag inte tillgång till den datorn just nu för att kolla vad det heter. Det var i vilket fall ett gratis program som jag googlade fram på ett par minuter.
red: http://download.com.com/3000-2068-4198395.html?legacy=cnet dock verkar den vara nere. Finns nog liknande program.