Jag funderar på att skaffa mig Mcafee Spamkiller till min Laptop.
Arbetsdator.
Någon som vet om det fungerar , bra eller dåligt
Vill ha info innan jag beställer
1 svar · 302 visningar · startad av knoppa
Jag funderar på att skaffa mig Mcafee Spamkiller till min Laptop.
Arbetsdator.
Någon som vet om det fungerar , bra eller dåligt
Vill ha info innan jag beställer
Jag använder SpamKiller sedan över ett år tillbaka och ja, det fungerar helt okej. Jag har i skrivande stund version 4 installerad. Jag låter programmet ligga och köra i bakgrunden (systray) och kolla av mina konton en gång varje minut. Det tuggar i sig allt från 1-6mb minne och stöd för Hotmail finns i version 4.
SK käkade i början av min användning i sig alla spam den kom åt och träffsäkerheten var mycket hög. Slank något spam igenom så var det bara att skapa en generell regel så löste man problemet (blockade alla mail från Yahoo och andra stora domännamn och vips så minskade mailskörden med många procent). Alla dödade spam tas bort direkt från e-postservern men en kopia sparas lokalt på datorn. Det går alltså utan problem att rädda mail som SK felaktigt har tolkat som spam. Det går också att låta Norton Antivirus viruskolla mailen direkt i SK.
Under senare period har dock SK inte riktigt hängt med och det har sipprat in massor av spam, detta på grund av unikt mailinnehåll som omöjliggör generella regler (verkar det som). Programmet bygger helt på regler som du skapar, det går också att tanka hem nya regler och definitioner på vad som är spam. SK går däremot bet på vissa ord, exempelvis tolkas post som innehåller ordet "slut" som spam. :OO
På det hela taget är jag nöjd med SK men det finns säkerligen bättre spamskydd.