webForumDet fria alternativet

Problem med min hemsida i Mozilla (HTML)

4 svar · 276 visningar · startad av Robbster

RobbsterMedlem sedan aug. 200290 inlägg

Hej, har precis bytt till Mozilla och det är förs nu man märker hur dålig man är på Html ;)

Min hemsida i IE funkar perfekt. Men i Mozilla såg det lite annorlunda ut, det mesta är ändrat men en sak lyckas jag inte fixa och jag hoppas att någon här vet hur jag ska koda för att det ska se bra ut på alla webbläsare.

Problemet är då, om du besöker min hemsida: http://www.schubb.net

Så ser du min menu där, den här scrolllistan. Under den så börjar själva sidan, nyheterna dvs. I Mozilla så är det inget mellanrum mellan scrollen/menyn och första nyheten överst.
Grejen är.. att i IE så är det ett mellanrum, så om jag lägger dit en <br> så att det ser bra ut på Mozilla så har plötsligt IE fått ett jättestort mellanrum.

Hur ska jag göra för att det ska va exakt samma storlek på mellanrummet på båda webbläsarna?

Tacksam för svar!

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg
<form NAME="menyn" style="margin:0 0 0 0;padding:0 0 0 0;">

Och sen ett <br> efter

Vart då skulle jag lägga den <br> menar du?

Jag testade med att lägga en <br> mellan scrollen och själva nyheten. Och då hände det ingenting, sen la jag dit en till <br>, dvs två styckna hade jag. Och då såg det bra ut på Mozilla men tusan vilket glapp det vart med IE.

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Har du lagt dit stylesheeten i form-taggen?
Den tar nämligen bort mellanrummet som bildas i båda läsarna. Sen lägger du bara till mellanrum från samma grund.

Jaha, nu kom jag på. Jag la <br>'n utanför </form>, men nu när jag la den inom form-taggen så funkar det.

Tackar så hjärtligt! :)

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)