VideMedlem sedan dec. 19996 094 inlägg
Det är så att jag vill använda Outlook (inte express) och Mozilla som webbläsare, jag har ställt in att inte använda Mozillas mail som default, men ändå så öppnar Mozilla inte Outlook när man klickar på en mailto-länk.
Någon som vet en lösning på problemet?
:stefan:Medlem sedan apr. 20008 032 inlägg
Är Outlook inställt på att vara default för mailto-länkar?
När jag skippade Operas mail häromdan till förmån för The Bat hittade jag en inställning i mailen som heter "Associate The Bat with specific file types/URLs - mailto: the URL for creating emails" med en käck liten bockruta som tog hand om det hela. :)
VideMedlem sedan dec. 19996 094 inlägg
Varför lade jag detta inlägg under webbläsare? Det kan någon förklara också. ;)
Jag vet inte hur man ställer in i Outlook att den skall vara default mail-applikation.
... och i "Set program access and defaults" så kan man ändra vilka program som skall användas default, men där finns bara Mozilla och Outlook express med, inte vanligt Outlook.
PalleMedlem sedan apr. 20002 716 inlägg
Flyttas från Webbläsare
mvh Palle
Moderator webForum
KlösMedlem sedan dec. 19991 633 inlägg
Vide skrev:
Jag vet inte hur man ställer in i Outlook att den skall vara default mail-applikation.
Men det vet jag ;) Under kontrollpanelen --> internet --> fliken program :)
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Re: Mozilla öppnar inte Outlook
Vide skrev:
men ändå så öppnar Mozilla inte Outlook när man klickar på en mailto-länk.
Det är väl bra? :) :p
sebbzMedlem sedan juli 2000158 inlägg
Du kan ladda hem en plugin för det där, för firebird finns den på http://texturizer.net/firebird/extensions/
och kallas för external programs eller nåt sånt.. Har du "vanliga" mozilla vet jag inte riktigt, men tror att det ska kunna gå att lösa på samma sätt.