Jag funderar på att byta ut Outlook Express mot något annat program. Kraven jag har att det ska vara säkrare än OE och att man ska kunna ha ett effektivt spamfilter. Självklart ska man även kunna skicka e-post ;).
Sådana funktioner som kalender och liknade är jag inte intresserad av utan bara av att skicka och ta emot e-post. Programmet ska helst inte heller kosta en halv förmögenhet.
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg I så fall så tipsar jag om The Bat! som så många gånger tidigare som den här frågan har dykt upp här på wF. Programmet har nyligen kommit ut i en ny version, version 2, med många förbättrade funktioner. Vad gäller dina krav så är det betydligt säkare än OE eftersom det varken automatiskt exekverar kod som kommer med e-post eller följer bildlänkar etc. i html-formaterad e-post. Det finns även plugin för att hantera spam och virus.
Det är ett rätt funktionsrikt program som det tar ett litet tag att komma in i, men när man gjort det så upptäcker man hur otroligt kraftfullt programmet är. Programmet kostar 35 euro och det är möjligt att testa programmet under 30 dagar.