Någon som testat Opera 7.20?
5 svar · 269 visningar · startad av :stefan:
Allt får man göra själv. ;)
Överlag verkar den blixtrande snabb, laddar in sidor på absolut nolltid, "Open Requested Pop-up Windows Only" med mycket mera. :)
Men fan, mailen bråkar fortfarande... Hur jag än bär mig åt lyckas jag inte få den att öppnas i ett eget fönster, dvs med en egen knapp i Aktivitetsfältet. Vanliga surfarfönster funkar, men inte mailen.
Likaså hamnar de olika mapparna i mailen i hotlisten som jag inte vill ha synlig när jag surfar, men flytta mail utan den synlig är typ omöjligt.
Moment 22? :e
/red
Nu märkte jag att den öppnar alla bokmärken i nya fönster också... Nog för att jag valde Prefer Separate Windows, men nån måtta får det väl vara? :q
Det jag saknar mest med Opera är möjligheten att kunna blockera bilder från en viss server. Rätt skönt när man laddar in tex Aftonbladet utan gifbanners.
Sen att Opera 7 har en banner längst upp till höger är oxå väldigt irriterande, kan inte svälja det, hur mycket jag än använder Opera.
Så Mozilla Firebird skulle jag istället rekommendera.
Bannern försvinner så fort du registrerar dig. ;)
Dvs betala för något som annars finns bättre gratis.
Alla har vi olika åsikter - jag tycker Opera rockar röven av andra webläsare, alltså var det helt okej för min del. :)