webForumDet fria alternativet

Minimera Outlook

2 svar · 278 visningar · startad av AndreasC

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Har sökt på TrayIT för att se om jag kan hitta någon lösning på mitt problem men jag vet inte om svaren är beskrivande för vad skaparna av trådarna är ute efter, kan ha fel också. Man ska använda TrayIT för att lösa problemet men jag vet inte om personerna i trådarna pratar om samma sak.

Det jag tror personen som startat tråden vill och som jag också vill är att när Outlook startat så ska det visas som en ikon i Taskbar och när man får mail så ska ett kuvert blinka i Taskbaren. Detta är lätt att ställa in i Outlook men för att det ska funka så krävs det ju att Outlook först startas. Om man inte vill starta outlook manuellt varje gång för att aktivera funktionen för att automatiskt känna av inkommande e-post och då visa en dialogruta på skärmen som talar om detta så kan man ju lägga en genväg i autostart. Men då när man startar datorn och outlook startar så visas programmet som ett stort fönster istället för minimerat i taskbaren så man kan klicka upp det när som istället.

Hur kan man lösa det på bästa sätt?

T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg

Hej

Om du högerklickar på genvägen som ligger i autostart.
Klickar Properties (Egenskaper)
Under fliken Shortcut.
Där hittar du en option som heter "Run". Till det fältet finns en dropdown. Där kan du välja vilken egenskap fönstret ska ha vid uppstart. I ditt fall ska du välja "Minimized" eller motsvarande om du har Svensk språksetting. Lösningen funkar finfint för mig så det borde fixa biffen för dig med. :e

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Tack :) Ska genast testa

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)