Jag försöker mig på att skapa en agent i Lotus Notes (5.0.3) som ska skicka vidare alla mail som hamnar i min låda till en annan mailadress.
Detta lyckas jag inte helt med.
Jag får iväg ett mail för varje inkommet mail, och är det en fil eller något bifogat så hänger den med... men själva mailet följer inte med.
Så med andra ord: hur ska jag göra?
Skicka vidare från Lotus Notes - Agent
7 svar · 609 visningar · startad av solbulle
Nu är jag iofs fräck och bumpar denna tråd. Är det så att ingen förstår problematiken? Eller ingen som använder Lotus?
Är det till en annan Notes-klient du skickar vidare eller är det till något annat program?
Jag vill maila iväg till en annan epostadress, mao en annan klient o annat program.
Det bara "måste" vara jättelätt... om man vet hur man gör.
Det råkar inte vara så att både fil och själva mailet skickas som bifogade filer till mottagaren?
Oj, det var snabbt svarat, jag han nog dock knoppa in under den minuten. :)
Njao, idag fick jag ett html-mail vidaresänt, som från början då innehöll text samt en bild. Detta mail var dp uppsplittat så at bilden var bifogad samt att htmlfilen var bifogad.
Men ett vanligt email kommer endast fram helt blankt utan ev. bilagor.
Ett vanligt email med tex en excelfil bifogad kommer fram som ett blankt mail med en bifogad excelfil.
:(
Nu minns jag inte riktigt vad det finns för inställningsalternativ just där men kolla om det finns något som har med Historik att göra och testa med det i såna fall.
Jag kan kolla lite mer noga på jobbet under morgondagen om jag får tid.